بانک اطلاعاتی نخبگان کانون های مساجد کرمان درحال شکل گیری است
بانک اطلاعاتي نخبگان کانون هاي مساجد کرمان درحال شکل گيري است

بانک اطلاعاتی نخبگان کانون های مساجد کرمان درحال شکل گیری است

حجت‌الاسلام گرجي گفت: شناسايي نخبگان کانوني موجب شکل‌گيري يک بانک اطلاعاتي ارزشمند مي‌شود و اين فرصت را براي ساير کانون‌ها مهيا مي کند که از اين ظرفيت مطلع و بسياري از نيازهاي خود را از از اين طريق مرتفع کنند.
شناسه خبر : 11648 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

حجت‌الاسلام «مصطفی گرجی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان کرمان: فرهنگ مفهومی جامع است که در جای جای زندگی ما وجود دارد و به فرمایش مقام معظم رهبری « فرهنگ همانند هوا است که همه ما از آن استنشاق می کنیم » لذا تمام حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه متأثر از این مفهوم است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از مولفه های بسیار مهم در فعالیت های فرهنگی، انجام کار تشکیلاتی است، افزود: به عبارت دیگر موفقیت در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مستلزم انجام کار تشکیلاتی است لذا توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد اما متأسفانه علی رغم اینکه برنامه های فرهنگی و خودجوش زیادی انجام می شود به دلیل ضعیف بودن امر تشکیلات نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.


وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه و اساسی در کارهای تشکیلاتی و سیتماتیک، شناسایی ظرفیت های موجود در مجموعه موردنظر و جامعه هدف است به این معنا که سازمان، گروه و یا محیطی که ما در آن فعالیت فرهنگی انجام می دهیم دارای چه قابلیت و توانمندی است.


حجت الاسلام گرجی گفت: عدم توجه به ظرفیت های موجود، موجب انجام فعالیت های جزیره ای و تحمیل هزینه های اضافی می شود که نتیجه آن پایین آمدن کیفیت و کمیت کار فرهنگی است.


وی افزود: این ستاد دارای بیش از 600 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان است که رصد و شناسایی این ظرفیت ها موجب پویایی هرچه بیشتر کانون ها، مساجد و درنتیجه جامعه می شود.


حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: در همین راستا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اقدام به شناسایی ظرفیت ها و توامندی های نخبگان کانون فرهنگی و هنری در سطح استان کرده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان افزود: شناساسی نخبگان کانونی موجب شکل گیری یک بانک اطلاعاتی غنی و ارزشمند می شود و این فرصت را برای سایر کانون ها مهیا می کند که از قابلیت سایر کانون ها مطلع شوند و بسیاری از نیازهای خود را از از این طریق مرتفع کنند.