استفاده از ظرفیت حوزه علمیه موجب رشد معنوی کانون های مساجد می شود
استفاده از ظرفيت حوزه علميه موجب رشد معنوي کانون هاي مساجد مي شود

استفاده از ظرفیت حوزه علمیه موجب رشد معنوی کانون های مساجد می شود

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کرمان گفت: حوزه علميه يک ظرفيت و پتانسيل ارزشمند است لذا استفاده از انديشه و منطق حاکم بر حوزه هاي علميه مي تواند منجر به رشد معنوي کانون ها شود.
شناسه خبر : 12010 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان: حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با حجت الاسلام الله وردی مدیر و شورای معاونین حوزه های علمیه برادران استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.


در این  دیدار حجت الاسلام گرجی گفت: حوزه علمیه یک ظرفیت و پتانسیل ارزشمند است لذا استفاده از اندیشه و منطق حاکم بر حوزه های علمیه می تواند منجر به غنی تر شدن کانون ها شود.


وی با بیان این مطلب که این ستاد در شمال استان کرمان دارای 645 کانون و 70 هزار عضو است، ادامه داد: هدف کانون های فرهنگی و هنری مساجد متناسب با رسالت اعلام شده در حوزه کودک، نوجوان و خانواده است، توجه به این زمینه ها در قالب فرهنگ و هنر مدنظر است و البته هنری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.


مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه حوزه های قرآن و عترت، فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی از دیگر زمینه های فعالیت این ستاد در استان است، عنوان کرد: از سال گذشته طرح مهم و محوری فهما « فرهنگ و هنر مساجد ایران » راه اندازی شد که در واقع کانون ها فعالیت های خود را ثبت سامانه بچه های مسجد می کنند و در نهایت کانون های برتر در رشته های مورد نظر انتخاب که در این راستا یکی از کانون های استان توانست در زمینه مستندسازی با موضوع  ایثار و شهادت رتبه برتر را در کشور کسب کند.


وی با بیان این مطلب که در استان کرمان مدیران مسئول ما بیشتر حوزوی هستند که جای خرسندی دارد، خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور و استان که اعضای آن متشکل از نیروهای انقلابی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، حوزه علمیه، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، شهردار و اوقاف و امور خیریه است که این شورا موجب منسجم تر شدن فعالیت های کانون های مساجد شده است.