برنامه های دهه کرامت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان تشریح شد
برنامه هاي دهه کرامت ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان تشريح شد

برنامه های دهه کرامت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان تشریح شد

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان کرمان ضمن تشريح فعاليت هاي اين ستاد در استان، افزود: شعار امسال «خدمت کريمانه؛ همدلي به رسم اهل‌بيت (عليهم‌السلام)» درنظر گرفته شده است که اميدواريم بتوانيم در اين زمينه به بهترين شکل گام برداريم.
شناسه خبر : 12238 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۵۱

 حجت الاسلام مصطفی گرجی در گفتگو با ستاد خبری فهما ضمن تبریک و تهنیت ایام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام، افزود: شاید بتوان گفت همواره مهم ترین و محوری ترین مفهوم برای تمامی انسان ها در طول تاریخ عبارت « چگونه زیستن » است چراکه انسان ها در مقابل بسیاری از مفاهیم ذهنی و اتفاقات مختلف زندگی قرار دارند و اگر برای آنها دارای نقشه راه مطمئنی نباشند، قطع یقین به مطلوب و ایده آل خود نخواهند رسید.
وی اضافه کرد: هنگامی که تاریخ را ورق می زنیم پر است از اشتباهات و انحرافاتی که حق و حقوق فقیر در مقابل غنی، مظلوم در برابر مظلوم و قوی در مقابل ضعیف رعایت نشده است لذا ضرورت وجود یک نقشه راه و انسان های جامع الاطراف که همان پیامبران و ائمه اطهار سلام الله علیها بیش از پیش احساس می شود.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان بیان داشت: باتوجه به مطالب مذکور پیروی و زنده نگداشتن سیره این انسان های الهی ضرورت دوچندان دارد از طرف دیگر باتوجه به در پیش بودن ایام دهه کرمات باید بستر لازم را جهت ترویج فرهنگ ناب رضوی و ولایتمداری حضرت معصومه ( س ) فراهم کرد.
وی با بیان این مطلب که شیوع ویروس کرونا موجب شده است که برنامه ها سیر و شکل دیگری به خود بگیرند اما به لطف خدا همچنان فعالیت ها و برنامه ها به شکلی پویای ادامه دارد، عنوان کرد: شعار  امسال «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (علیهم‌السلام)» درنظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه به بهترین شکل گام برداریم.
حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: دهه کرامت از روز سه شنبه سوم تیرماه آغاز و به مدت 10 روز ادامه دارد و هریک از این زوها نیز دارای عنوان و نامی است.
حجت الاسلام گرجی اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان نیز دارای برنامه های مختلف و متنوعی در این ایام است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا رویکرد برگزاری این برنامه مبتی بر فضای مجازی است.
وی تصریح کرد: تشكيل ستاد هاي مردمي مسجد و محله به رياست امام جماعت، تبليغات و فضا سازي مسجد و كانون، برگزاري مسابقات مختلف كتابخواني، پخش صلوات خاصه بعد از قرآن و قبل از اذان مغرب و عشاء در مساجد درطول دهه و برگزاری زیارت مجازی امام رضا (ع) وحضرت معصومه (س) از جمله برنامه های این ستاد در دهه کرامت است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان آذین بندی و چراغانی مسجد و محله، برگزاری جشن مجازی روز میلاد حضرت معصومه وامام رضا(ع) و روز دختربا استفاده از ظرفیت، برگزاری گفتمان های معارف رضوی در فضای مجازی و تولید پوستر، اینفو گرافی و کلیپ در فضای مجازی را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد.

وی افزود: بزرگ ترین سرمایه ستاد هماهنگی کانون های مساجد، وجود اعضای کانون ها است که بدون هیچ انتظاری با داشتن روحیه انقلابی و جهادی در برنامه های مختلف همکاری و مشارکت لازم را دارند که جا دارد از این دغدغه مندان عرصه فرهنگ کمال تشکر را داشته باشم.