دیدار نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان
ديدار نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه با مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان

دیدار نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان

صمدلله محمدي نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه با نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه به مناسبت دهه کرامت با حجت الاسلام گرجي مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان به مناسبت ايام دهه کرامت ديدار و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 12806 تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

 به گزارش ستاد خبری فهما حجت الاسلام مصطفی گرجی در دیدار با محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخچه تأسیس و فعالیت کانون های مساجد، افزود: مجموعه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور بالغ بر 25 سال است که درحال فعالیت است اما علی رغم انجام فعالیت های ارزشمند، این مجموعه دارای شناسنامه و هویت نبود که در ادامه در سال 96 با تلاش های صورت گرفته اساسنامه این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و توسط رییس جمهور ابلاغ شد.
وی اضافه کرد: پس از ابلاغ اساسنامه، گام دوم، بیانیه ماموریت ستاد عالی کانون های مساجد بود از طرف دیگر ازآنجاکه سازمان ها و دستگاه های مختلفی رسالت فعالیت فرهنگی را دارند و متأسفانه گاها شاهد انجام یکسری موازی کاری ها هستیم لذا بیانیه مأموریت این ستاد بر اساس تفکیک وظایف ، با محوریت کودک، نوجوان و خانواده تعریف شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اظهار داشت: بر اساس بیانیه مأموریت و جنس مخاطب محوریت فعالیت های کانون های مساجد در بستر مجازی شکل گرفت بنابراین سامانه بچه های مسجد راه اندازی شد و بر اساس آن کانون ها فعالیت های خود را بر اساس موضوعات تعریف شده باید در این سامانه بارگذاری کنند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های محوری که در بستر فضای مجازی شکل گرفت، طرح فرهنگ و هنر مساجد ایران ( فهما ) است که بر این اساس متناسب با رسالت کانون های مساجد موضوعات مختلفی در سامانه بچه های مسجد تعریف شده است و در ادامه بر اساس امتیازی که کانون ها کسب می کنند می کنند، کانون های برتر انتخاب می شود که خوشبختانه استان کرمان جزو 10 استان برتر انتخاب شد.
حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه یکی از کانون های استان به عنوان کانون برتر در حوزه ایثار و شهادت انتخاب و از آنها تقدیر شد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر ار اتفاقات مبارک برای کانون های مساجد شکل گیری شورای هماهنگی کانون های مساجد در سطح کشور با عضویت مسئولین ارشد سازمان های فرهنگی بود که در استان ها نیز به همین تناسب این شورا شکل گرفت که ریاست آن به عهده نماینده ولی در استان و نائب رییس آن استاندار می باشد.
وی بیان داشت: یکی از عوامل موفقیت فعالیت های فرهنگی، انجام کار تشکیلاتی است و به عبارت دیگر موفقیت در عرصه فرهنگ مستلزم کار تشکیلاتی است لذا محور فعالیت کانون های مساجد بر اساس حرکت مردمی است.
مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد عنوان کرد: یکی از مشکلات کانون ها مسائل مالی است که براین اساس به دنبال توانمند کردن کانون ها هستیم و در این زمینه به دنبال استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق هستیم.