استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ترویج فرهنگ مطالعه از اهداف اصلی کانون‌های مساجد است
استفاده از ظرفيت فضاي مجازي و ترويج فرهنگ مطالعه از اهداف اصلي کانون‌هاي مساجد است

استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ترویج فرهنگ مطالعه از اهداف اصلی کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام گرجي با اشاره به فعاليت‌هاي گسترده ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در عرصه کتاب و کتابخواني گفت: در اين گستره استفاده از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه يکي از اهداف اصلي کانون‌هاي فهما است.
شناسه خبر : 13145 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

 به گزارش ستاد رسانه‌ای (فهما) از استان کرمان: حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین سازندگی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان به همراه «محمود عرب‌نژاد» مدیرکل امور حج و زیارت این استان، به مناسبت اختتامیه مسابقه کتابخوانی در هفته حج با حجت‌الاسلام «مصطفی گرجی: مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار حجت الاسلام گرجی طی سخنانی اظهار کرد: وجود ظرفیت فضای مجازی به عنوان یک قدرت نوظهور جهانی موجب تحولات زیادی در ابعاد مختلف زندگی بشر شده است و به ویژه با شیوع ویروس کرونا این ظرفیت بیشتر خودنمایی می کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: ستاد هماهنگی کانون های مساجد نیز بستر فعالیت های خود را مبتنی بر ظرفیت فضای مجازی قرار داده است به گونه ای که راه اندازی پرتال بچه های مسجد بر همین اساس شکل گرفت که در این پرتال، کانون‌ها همه فعالیت‌های خود را در آن ثبت می کنند و این پرتال به عنوان یک بانک اطلاعاتی قابل دسترس برای تمامی فعالین در سراسر کشور و حتی جهان خواهد بود.


وی با بیان اینکه برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته حج نمایان گر یک مدل موفق در فضای مجازی جهت همکاری مشترک این دو نهاد است، عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد تأکیذ مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ مطالعه است که در کانون ها به این امر توجه شده است و می توان گفت که تنها رکن در مسجد است که به این موضوع به صورت جدی پرداخته است.


حجت الاسلام کرجی تصریح کرد: در این راستا می توان به برگزاری طرح شنبه های کتاب اشاره کرد که هر شنبه امام جماعت به معرفی یک کتاب می پردازد و نمازگزاران نیز به مطالعه کتاب مذکور در حد توان می پردازند.