تقدیر از برگزیدگان مسابقه مجازی کتاب‌خوانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان
تقدير از برگزيدگان مسابقه مجازي کتاب‌خواني ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان کرمان

تقدیر از برگزیدگان مسابقه مجازی کتاب‌خوانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان

طي ديدار مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت استان کرمان با رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان، از برگزيدگان مسابقه کتابخواني مجازي تقدير به عمل آمد.
شناسه خبر : 13146 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

 به گزارش ستاد رسانه‌ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام «حسین سازندگی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان و «محمود عرب نژاد» مدیر کل حج و زیارت این استان،  چهارشنبه 18 تیر با حجت الاسلام «مصطفی گرجی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان دیدار و گفت وگو کردند.

 

در این دیدار از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «عرفان حج » و «آشنایی با تاریخ اسلام» که به صورت مجازی به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان و همکاری سازمان حج و زیارت و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری این استان برگزار شده بود، تقدیر شد.

 

طی این نشست، حجت الاسلام سازندگی با اشاره به اینکه حج یک فرصت خوب برای رسیدن به کمال است، اظهار کرد: رسیدن به کمال نیز مستلزم رسیدن به معرفت است. 

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان کرمان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: باتوجه به شیوع  کرونا، برنامه های حج نیز تحت الشعاع قرار گرفته است لذا برآن شدیم که در این شرایط از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم؛ در سال جاری 57 برنامه 5 دقیقه ای ضبط کرده ایم که این فعالیت حتی در کشور نیز بی سابقه است لذا اقدامی قابل توجه در حوزه جهش تولید نیز محسوب می شود.

 


وی تصریح کرد: با توجه به استفاده از بستر فضای مجازی برآن شدیم که از کانون های مساجد استفاده کنیم چراکه این مجموعه دارای نیروی های انسانی جوان و متعهد است لذا برنامه مسابقه کتابخوانی هفنه حج را با همکاری این مجموعه برگزار کردیم که خوشبختانه انعکاس خوبی هم داشت.

 


حجت الاسلام سازندگی افزود: حج با وجود اینکه یک ظرفیت بسیار خوب دینی محسوب می شود اما هجمه هایی نیز علیه آن نیز وجود دارد که باید به شیوه های مختلف از جمله فرهنگ مطالعه این هجمه ها را پاسخ داد.

 


در ادامه این دیدار، «محمود عرب نژاد» ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان در برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت هفته حج، افزود: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از ظرفیت مطالعه و کتابخوانی است که این مسابقه نیز در این راستا برگزار شد.

 


مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: امسال متأسفانه برگزاری مناسک حج برای غیر عربستانی‌ها تعطیل شد اما این درحالی بود که جمهوری اسلامی ایران کلیه تدابیر را اندیشیده بود و با وجود ویروس آمادگی کامل را در زمینه داشت.

 


وی اضافه کرد: حتی قرادادها نیز با شرکت های عربستانی بسته شده بود اما در نهایت عربستان زیربار نرفت و شانه خالی کرد لذا دنبال هستیم چنانچه برای سال 1400 اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد کسانی که برای امسال ثبت نامه کرده اند را در سال آینده به مناسک حج اعزام کنیم.