ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از رسالت‌های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) است
ترويج فرهنگ عفاف و حجاب از رسالت‌هاي مهم ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) است

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از رسالت‌های مهم ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) است

حجت‌الاسلام و المسلمين گرجي، با اشاره به اهميت و جايگاه عفاف و حجاب در دين مبين اسلام گفت: يکي از رسالت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) ترويج اين دو مولفه از گذرگاه مسجد است.
شناسه خبر : 13182 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام «مصطفی گرجی»، با اشاره به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و ضرورت حفظ آن اظهار کرد: خداوند متعال متناسب با ذات و روحیه انسان‌ها، تکالیف و وظایفی را بر عهده آنها قرار داده است؛ به عبارت دیگر زن و مرد با وجود اینکه دارای وظایف و تکالیف مشترکی هستند، هر کدام متناسب با روحیات خود دارای تکالیف خاص خود هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: دین مبین اسلام نیز برای زن و مرد جایگاهی بس رفیع قائل است و متناسب با توان و ظرفیت هر کدام تکالیف و وظایفی تعریف کرده است اما متأسفانه در طول تاریخ شاهد هستیم که به نحوی شایسته به این ظرفیت ها توجه نشده است.


وی ادامه داد: در دنیای به اصطلاح مدرن و پست مدرن غرب نیز جایگاه های زن و مرد به درستی تعریف نشده است، از این جهت شاهد هستیم که زنان متناسب با قابلیت و روحیات آنان فعالیت نمی‌کنند درنتیجه شاهد شکل گیری مکاتب و نظریه هایی هستیم که زن را همانند یک کالا تعریف می کنند که دارای یک تاریخ مصرفی است.

 

حجت‌الاسلام گرجی در ادامه به اهمیت نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرده و افزود: یکی از مهمترین مولفه هایی که ذیل فعالیت های کانون‌های (فهما) سراسر کشور مورد توجه است ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قالب های مختلف از جمله تولید محتوا، پوستر، نشست های مختلف است تا از این رهگذر بتواند نقش موثری در اشاعه این مهم در جامعه ایفا کند.


حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: نتیجه شکل گیری چنین فضایی در جهان و تفکر لیبرال سرمایه داری و مارکسیستی ستیز و ظلم علیه زنان و بالا رفتن آمار خشونت علیه زنان است.


وی با بیان اینکه دین مبین اسلام موافق با حضور زنان در جامعه و حوزه های مختلف است، افزود: البته دین برای آاین مولفه چارچوب مشخصی تعریف کرده است، از سوی دیگر به دلیل ویژگی ها و ظرافت هایی که در روحیه و توانمندی زنان وجود دارد، استفاده از پوشش مناسب و حجاب موجب موفقیت و مصونیت بیشتر زنان می شود لذا امر حجاب فارغ از اینکه یک دستور دینی است، عاملی جهت موفقیت و پیشرفت زنان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: امروزه نیز بدخواهان نظام به شکل های مختلف به دنبال ترویج بی حجابی در جامعه هستند، در نتیجه مسئولان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ باید متناسب با شناخت جامعه و شناخت ذائقه جامعه هدف برنامه ریزی کرده و درخصوص ترویج فرهنگ حجاب فعالیت کنند.