دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان کرمان با کتاب‌داران کانون‌های فرهنگی هنری/تفکر خلاق مهمترین ویژگی کتاب‌دار
ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) استان کرمان با کتاب‌داران کانون‌هاي فرهنگي هنري/تفکر خلاق مهمترين ويژگي کتاب‌دار

دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان کرمان با کتاب‌داران کانون‌های فرهنگی هنری/تفکر خلاق مهمترین ویژگی کتاب‌دار

حجت‌الاسلام و المسلمين گرجي در ديدار با کتاب‌داران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان، گفت: کتابدار کانون فرهنگي هنري بايد داراي تفکر خلاق و آينده‌پژوه باشد.
شناسه خبر : 14256 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۵

 حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی گرجی» در جمع کتابداران کانون‌های مساجد شهر کرمان با بیان اینکه کتاب چراغ راه بشریت و عامل نجات وی از گمراهی است، اظهار کرد: هر انسانی که در مسیر دانایی و کتابخوانی گام برداشت در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق خواهد بود چراکه شناخت نسبت به مسائل مختلف موجب برداشتن گام های مستحکمی در زندگی می شود.



مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه که کانون‌های مساجد تنها رکن فعال در مساجد محسوب می شوند که از کتابخانه برخوردارند، گفت: مطالعه علاوه بر ایجاد بصیرت در افراد، موجب هدایت دیگران و چه بسا نجات یک جامعه می شود.

 

وی تصریح کرد: از یک طرف امر کتابخوانی ارزشمند و از طرف دیگر رسالتی بس سنگین است چراکه افرادی که این مسئولیت را بر عهده دارند درواقع در جهت بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی اقشار مختلف جامعه گام بر می دارند و اگر در این زمینه تلاش مورد انتظار صورت نگیرد موجب بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود.

 


وی با بیان این مطلب که کتاب‌داران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مثابه پیامبران دانایی هستند، عنوان کرد: واقعیتی که امروزه وجود دارد این است که مساجد ما بیشتر در حوزه مناسکیفعالیت می‌کنند و حرکت صرف در این زمینه موجب فاصله گرفتن از رسالت و کارکرد مساجد می شود لذا فعال شدن کتابداران کانون های مساجد یکی از مصادیق احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی است.


حجت الاسلام گرجی با اشار به اینکه همه ما باید جهانی بیندیشیم و برنامه ریزی کنیم، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در جهان امروز دارای اهمیت فراوان و عامل موفقیت کسب و کارهای مختلف است، داشتن ایده و تفکر دانش بنیان است درواقع این نوع رویکرد، نگاهی متفاوت به جهان پیرامون است که همراه با شناخت ذائقه مخاطب و ارائه خلاقیت است درنتیجه کتابدار ما نیز باید چنین نگاهی داشته باشد.
وی اضافه کرد: از دیگر مواردی که یک کتابدار باید به آن توجه داشته باشد، آینده پژوهی است که براین اساس باید آینده را پیش بینی و بر اساس آن برنامه ریزی کرد در غیر این صورت شاهد عدم موفقیت فعالیت فرهنگی و امر کتابخوانی خواهیم بود.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه خروجی کتابدار موفق، تغییر فرهنگ محله است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که کتابدار خود باید به آن پایبند باشد، اهل مطالعه بودن وی است چراکه معرفی و ایجاد انگیزه برای مخاطب مستلزم شناخت و آگاهی کافی کتابدار است.


وی با بیان این مطلب که موفقیت مسجد و کانون فرهنگی نیازمند همکاری ارکان مسجد است، بیان داشت: امروزه با همان نگاه خلاق که مطرح شد کتاب ها باید از قفسه ها بیرون بیایند و درواقع ما باید به شیوه های مختلف همچون حضور در پارک ها، بازار، اداره جات و غیره با مخاطب ارتباط گرفته و زمینه جذب آنها را فراهم کنیم.


گفتنی است در این جلسه کتابداران مدعو به ذکر فعالیت ها و مسائل خود پرداختند و در پایان این جلسه مقرر شد به صورت ماهیانه جلسات کتابدران شهر کرمان ترجیحا در محل مساجد برگزار و در این راستا از ظرفیت نویسندگان مطرح استانی و فرا استانی نیز استفاده شود.