اصحاب رسانه بازوی ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) در عرصه اطلاع‌رسانی هستند
اصحاب رسانه بازوي ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) در عرصه اطلاع‌رساني هستند

اصحاب رسانه بازوی ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) در عرصه اطلاع‌رسانی هستند

حجت الاسلام گرجي ضمن تبريک روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوي ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) در عرصه اطلاع‌رساني هستند.
شناسه خبر : 14512 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۵

حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، ضمن تبریک عید غدیر و روز خبرنگار به همه دغده مندان عرصه خبر و رسانه، گفت: یکی از مفاهیمی که برای یک فرد و جامعه مهم و ضروری است، آگاهی و اطلاع از مسائل مختلف است و از دیرباز تاکنون انسان ها همواره به شیوه ها و طرق مختلف به دنبال اطلاع از این موضوعات بوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان اضافه کرد: باگذر زمان و تحولات مختلف در جوامع، شاهد تحول در انتقال اخبار و مفاهیم هستیم از طرف دیگر در دوره معاصر شاهد تغییرات زیادی در شیوه های اطلاع رسانی هستیم به این معنا که در کمترین زمان شاهد انتقال و انتشار بیشترین محتوا هستیم.

 

وی بیان داشت: امروزه شاهد فعالیت رسانه های سرد و گرم شامل انواع نشریات، خبرگزاری ها، صدا و سیما و شبکه های تلویزیونی و شبکه های مختلف اجتماعی هستیم و مخاطب با تعداد بسیار زیادی از محتوا و اخبار مواجه می شود که حتی فرصت مطالعه آنها را ندارد.

 

وی ادامه داد: در چنین مواردی که اصطلاحا شاهد بمباران خبری هستیم از یک طرف مخاطب باید دارای سواد رسانه ای باشد به این معنا که با استناد به منبع خبر از صحت و سقم آن مطلع شود و از طرف دیگر خبرنگاران باید در راستای سالم سازی رسانه ای تلاش کنند.

 

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که امروزه فضای رسانه ای دارای اثرگذاری بسیار زیادی است و حتی می توان گفت به نوعی از نظر اثرگذاری، فضای مجازی تبدیل به فضای حقیقی شده است درنتیجه این جریان اهمیت رسانه و خبرنگار را بازگو می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در چند ماهه اخیر با شیوع ویروس کرونا اهمیت رسانه، فضای مجازی و امر خبر و اطلاع رسانی را دو  چندان می کند به این معنا که هر فرد، سازمان و موسسه ای که بتواند از این ظرفیت بیشتر استفاده کند، موفق تر است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان افزود: مجموعه این ستاد نیز اعتقاد به تعامل و همکاری با خبرنگاران و رسانه های مختلف دارد و در طول سال و برنامه های مختلف از خبرنگاران به عنوان بازوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان استفاده می کنند.