تحقق تمدن نوین اسلامی مستلزم احیای مسجد طراز اسلامی است
تحقق تمدن نوين اسلامي مستلزم احياي مسجد طراز اسلامي است

تحقق تمدن نوین اسلامی مستلزم احیای مسجد طراز اسلامی است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: هدف اصلي قيام امام حسين عليه السلام احياي تفکر اسلام ناب بود و يکي از مصاديق مهم اسلام ناب احياي کارکردهاي مسجد طراز اسلامي است چراکه اين امر زمينه ساز تحقق نوين اسلامي است.
شناسه خبر : 15202 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

حجت الاسلام‌ «مصطفی گرجی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کرمان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم حسینی و همچنین گرامیداشت روز جهانی مسجد، گفت: عشق و ارادت به حضرات معصومین سلام الله علیهم از دوران کودکی در دل و جان همه ما نشسته است اما دلدادگی به امام حسین علیه السلام و ماه محرم شور و شعف دیگری در دلها ایجاد کرده است و جنس آن فرق می کند لذا همه ساله در ایام محرم عاشقان حسینی به عزاداری می پردازند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: در سال جاری که متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و شرایط را بگونه ای متفاوت کرده است اما ارادتمندان به امام حسین علیه السلام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ان شالله به خوبی عزادارای خواهند کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان بیان داشت: هدف اصلی قیام آن حضرت احیای دین جد خود یعنی اسلام ناب بود و یکی از مصادیق مهم اسلام ناب احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی و محور قرار گرفتن آن در تمامی امور است.

 


وی خاطرنشان کرد: به فرمایش حضرت امام راحل علیه مسجد سنگر است و باید این سنگر را حفظ کرد از طرف دیگر تحقق تمدن نوین اسلامی مستلزم توجه به مسجد و محور قرار گرفتن است.

 


حجت الاسلام گرجی گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که متاسفانه مساجد از کارکرد و رسالت خود فاصله دارند و این امر مسئولیت تمامی آحاد جامعه به ویژه سازمان ها و موسسات فرهنگی را سنگین تر می کند درنتیجه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این راستا درحال فعالیت هستند.


وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد با محور قرار دادن مسجد در قالب کانون فرهنگی و هنری و در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه کودک، نوجوان و خانواده می فعالیت کند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان گفت: فعالیت کانون های مساجد در قالب طرح فهما ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) برگزار می شود به این معنا که کلیه فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود و بخشی از برنامه ها نیز در فضای مجازی دنبال می شود لذا شیوع ویروس کرونا موجب انفعال کانون ها نشد و برنامه ها در قالب طرح فهما و سایت بچه های مسجد درحال برنامه ریزی و پیگیری  هستند.