توجه به کرامت انسانی مهم ترین ویژگی پیامبر اکرم ( ص ) است
توجه به کرامت انساني مهم ترين ويژگي پيامبر اکرم ( ص ) است

توجه به کرامت انسانی مهم ترین ویژگی پیامبر اکرم ( ص ) است

مديرستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: در بحث اخلاق و توجه به کرامت انساني پيامبر اکرم ( ص ) در اين زمينه سرآمد بودند، پيامبري که رحمة للعالمين است و به فرمايش ايشان «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» براي تکميل مکارم اخلاق نازل شده است و به همين خاطر رفتار رسول خدا (ص) پر از زيبايي است.
شناسه خبر : 17811 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۲۵

به گزارش پایگاه خبری فهما حجت الاسلام مصطفی گرجی ضمن محکومیت شدید اهانت سران کشور فرانسه و نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیام آور مهربانی حضرت محمد ( ص ) گفت: یکی از موضوعات محوری و مهم در دین مبین اسلام اخلاق خوب و مهربانی است و هنگامی که در سیره عملی پیامبران و ائمه اطهار سلام الله علیهم توجه کنیم، سراسر از اخلاق، عطوفت، مهربان و احترم به دیگران است.
وی اضافه کرد: اما در میان بزرگان دین، در بحث اخلاق و احترام به دیگران پیامبر اکرم ( ص ) در این زمینه سرآمد بودند، پیامبری که رحمة للعالمین است و به فرمایش ایشان «انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» برای تکمیل مکارم اخلاق نازل شده است و به همین خاطر رفتار رسول خدا (ص)  پر از زیبایی است.
مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که در دین مبین اسلام و سیره پیامبر اکرم ( ص ) حتی با دشمنان و افرادی که به دنبال ضربه زدن به دین بودند نیز با احترام و اخلاق رفتار می کردند، عنوان کرد: اما وقتی که به سیاست حاکم بر برخی کشورهای غربی توجه می کنیم متاسفانه به اسم آزادی، حقوق انسانی افراد را رعایت نمی کنند.
 وی تصریح کرد: امروزه در برخی کشورهای غربی در مسائل مختلف از جمله آموزش حتی روسری از سر دانش آموزان بر می دارند و اجازه نمی دهند که با حجاب کامل در محیط آموزشی حضور پیدا کنند و داعیه دار حقوق بشر و آزادی هستند درحالی که خود مروج تفکر افراطی و خشونت در جهان هستند.
حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: کسانی که دم از تفکر سکولار می زنند و دین را به زاویه می رانند، اتفاقا همین عامل پاشنه آشیل آنان است و موجب تضعیف تفکرات انسانی، اخلاقی و ترویج مادی پرستی و خشونت می شود.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام معتقد است که در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی باید اخلاق و احترام رعایت شود و چنانچه اخلاق و احترام تضعیف شود سایر ارکان زندگی نیز تضعیف می شود.