استفاده از ظرفیت رفسنجان برای انجام فعالیت های فرهنگی در سطح کشور
استفاده از ظرفيت رفسنجان براي انجام فعاليت هاي فرهنگي در سطح کشور

استفاده از ظرفیت رفسنجان برای انجام فعالیت های فرهنگی در سطح کشور

مديرستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: باتوجه به ظرفيت بالاي شهرستان رفسنجان، مي توان از اين پتانسيل براي انجام برنامه هاي فرهنگي در سطح ملي استفاده کرد که اين مهم از طريق همکاري و همراهي ارکان فرهنگي شهرستان محقق مي شود.
شناسه خبر : 19672 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۳۹

به گزارش پایگاه خبری فهما حجت الاسلام مصطفی گرجی در دیدار با حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار با اشاره به تاریخچه کانون های مساجد، افزود: هدف از راه اندازی کانون های مساجد، احیای کارکردهای مسجد در ابعاد مختلف جهت رسیدن به مسجد طراز اسلامی است.
وی با بیان این مطلب که اساسنامه کانون های مساجد در سال 97 مصوب شد و ماموریت آن در حوزه کودک، نوجوان و خانواده و جذب قشر خاکستری است، عنوان کرد: درحال حاظر استان کرمان دارای 650 کانون فرهنگی و هنری است که در این میان شهرستان رفسنجان داری 97 کانون فرهنگی و هنری است.
مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت کانون های مساجد در بستر سامانه بچه های مسجد تحت عنوان فهما ( فرهنگ و هنر مساجد ایران ) شکل گرفته است، اظهار داشت: در این سامانه در حوزه های مختلف همچون فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و کارآفرینی کانون ها می توانند فعالیت های خود را بارگذاری کنند.
حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که یکی از موضوعاتی که استان درحال پیگیری است فعالیت در زمینه کارآفرینی و اقتصاد خرد توسط کانون ها است، ابراز داشت: یکی از ظرفیت های کانون های مساجد فعالیت در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جذب اقشار مختلف به مسجد است.
وی اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت بالای شهرستان رفسنجان، می توان از این پتانسیل برای انجام برنامه های فرهنگی در سطح ملی استفاده کرد که این مهم از طریق همکاری و همراهی ارکان فرهنگی شهرستان محقق می شود.