تجلیل از نفرات برتر طرح ملی ایران قوی برگزار می شود
تجليل از نفرات برتر طرح ملي ايران قوي برگزار مي شود

تجلیل از نفرات برتر طرح ملی ایران قوی برگزار می شود

مديرستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: روز شنبه ( ۱۶ اسفند ) در گلزار شهداي کرمان از ۳۰ کانون برتر در طرح ملي ايران قوي تجليل مي شود.
شناسه خبر : 25739 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد، افزود: تاسیس مسجد یکی از زیباترین ابتکارات دین اسلام است که در طول تاریخ اسلام محوریت فعالیت ها در مسجد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت رویدادها موجب ایجاد انگیزه، حرکت رو به رشد و انجام فعالیت متناسب با شرایط روز جامعه می شود، اظهار داشت: حرکت های فرهنگی باید ترجمه فرهنگی داشته باشد به این معنا که براساس شرایط روز و ضائقه مخاطب کار تمیز فرهنگی انجام داد که کارکرد مسجد نیز اینچنین است از طرف دیگر مسجد یک سازه تک منظوره نیست و دارای کارکردهای مختلفی است.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که مراقبت محتوایی از نهادهای فرهنگی بسیار مهم و حیاتی است، اظهار داشت: بدخواهان نظام و انقلاب با ابزارهای بروز و محتوای جذاب به دنبال انحراف فکری و فرهنگی نوجوانان و جوانان و عدم ارتباط و حضور این مخاطب در مسجد است.

 

وی با اشاره به اینکه رسالت کانون های فرهنگی و هنری احیای کارکردهای واقعی مسجد است، ادامه داد: ازآنجاکه ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد انجام می شودو براین اساس اعتبار لازم به کانون ها تعلق می گیرد در سالجاری فعالیت ها تحت عنوان طرح ایران قوی در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق برگزار شد.

 

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که روز شنبه ( ۱۶ اسفند ) در گلزار شهدای کرمان برنامه تجلیل از ۳۰ کانون برتر در طرح ملی ایران قوی را داریم، ادامه داد: همچنین تجلیل از افراد برتر در دومین جشنواره سرود سردار اسمانی را در گلزار شهدای در روز ۱۶ اسفند برگزار می شود.

 

وی اصافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ستاد استان، تاسیس کانون فرهنگی و هنری سردار سلیمانی در قنات ملک زادگاه شهید سلیمانی است، عنوان کرد: اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان که امسال به صورت مجازی برگزار شد، روز ۱۹ اسفند در شهر انار برگزار می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان ابراز داشت: از دیگر برنامه های این ستاد برگزاری یک نشست در محل بیت الزهرا، موقوفه شهید سلیمانی است که امیدواریم انشالله کورد رضای ذات باری تعالی قرار بگیرد.