دستگاه های مختلف از ظرفیت کانون های مساجد استفاده کنند
دستگاه هاي مختلف از ظرفيت کانون هاي مساجد استفاده کنند

دستگاه های مختلف از ظرفیت کانون های مساجد استفاده کنند

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کرمان گفت: انتطار مي رود دستگاه هاي مختلف از اين ظرفيت مردمي کانون هاي مساجد استفاده کنند چراکه نيروي انساني گسترده اي در استان آماده فعاليت هستند.
شناسه خبر : 28645 تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۲۲

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما)ازکرمان محمدرضا علیزاده صبح دوشنبه در چهارمین نشست اعضای شورای هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به تشکیل چهارمین جلسه این شورا، افزود: در جلسه امروز بیشتر به گزارش برنامه ها، افتتاح طرح اوقات فراغت و تقدیر از کانون های منتخب پرداخته می شود.


مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این مطلب که کانون های مساجد در سال ۷۲ تاسیس شد و این مجموعه نقش مهمی در ساماندهی فعالیت های بچه های مسجد داشته است، بیان داشت: از اتفاقات خوب در سال های اخیر، تصویب اساسنامه کانون های مساجد در سال ۹۷ بوده است که بر همین اساس دبیرخانه های استانی تبدیل به ستاد شده است.

وی با اشاره به اهداف فعالیت های کانون های مساجد، بیان داشت: شبکه سازی بچه های مسجد، کشف و پرورش استعداد نوجوانان و جوانان در جوار مساجد، شبکه سازی نهادهای مجاور مسجد از جمله اهداف تاسیس کانون های مساجد است.

علیزاده با اشاره به اینکه حمایت از کانون های مساجد در سال های اخیر، از سهمیه ای به فعالیتی سوق داده شده است به این معنا که کانونی اعتبار بیشتری دریافت می کند که فعالیت بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: تاسیس کانون های مساجد از سال ۹۲ تاکنون، رشد ۲۰ درصدی داشته است و تعداد آنها از ۵۲۴ به ۶۲۴ کانون رسیده است، در بحث کتابخانه های مجوز دار نیز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی آنها بوده ایم لذا تعداد آنها از ۳۱ به ۶۲ کتابخانه مجوزدار افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب که عضو گیری کانون ها نیز شدت بیشتری پیدا کرده است و درحال حاضر بیش از ۷۸ هزار عضو در سطح استان ها داریم، خاطرنشان کرد: از نظر فعالیت های اوقات فراغت، مهمترین حوزه فعالیتی کانون ها در زمینه برنامه های قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی و برنامه های هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: انتطار می رود دستگاه های مختلف از این ظرفیت مردمی کانون ها استفاده کنند چراکه نیروی انسانی گسترده ای در استان آماده فعالیت هستند.