فعالیت های فرهنگی نباید قائم به شخص باشد
فعاليت هاي فرهنگي نبايد قائم به شخص باشد

فعالیت های فرهنگی نباید قائم به شخص باشد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: يکي از شاخص هاي مهم در کار فرهنگي داشتن نگاه تشکيلاتي است که براين اساس کارها نبايد قائم به شخص باشد و شايد يکي از آسيب هاي موجود در کار فرهنگي وجود همين نگاه باشد که بايد اصلاح شود
شناسه خبر : 28898 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان از کانون فرهنگی و هنری امام محمدباقر علیه السلام شهر کرمان بازدید کرد.

در این بازدید حجت الاسلام گرجی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف تاسیس کانون های مساجد احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی از طریق فعالیت اقشار مختلف جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگی مسجد است، افزود: نحوه فعالیت کانون های مساجد نیز در چند سال اخیر ساماندهی خوبی شده است به این معنا که کانون ها براساس میزان فعالیت و ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد می توانند از سرانه مشخصی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های مهم در کار فرهنگی داشتن نگاه تشکیلاتی است که براین اساس کارها نباید قائم به شخص باشد و شاید یکی از آسیب های موجود در کار فرهنگی وجود همین نگاه باشد که باید اصلاح شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان تصریح کرد: کانون فرهنگی و هنری امام محمد باقر خوشبختانه از آن دسته از کانون ها است که در انجام ماموریت خود توانسته است که توانسته در کار خود موفق باشد و در راستای ماموریت خود گام های موثری را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: در این کانون، مدل های خوبی در مباحث تربیتی و فرهنگی پیاده شده است که می تواند این ساز و کار در قالب یک مدل موفق در سطح کلان کشوری طراحی و به ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ارائه شود.

حجت الاسلام گرجی عنوان کرد: در شرایطی که شاید برخی فعالیت ها در شرایط پر زرق و برق کنونی که پر شده است از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای جذاب، اما کانون امام محمد باقر علیه السلام کرمان توانسته است نوجوانان و جوانان زیادی را جذب کند که این امر نشان از برنامه ریزی خوب و دقیق ارکان کانون دارد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد این است که از ظرفیت های خود جهت استقلال مالی مجموعه استفاده کند که اگر اینچنین شود بسیاری از برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی کانون ها قابلیت اجرایی پیدا می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: خوشبختانه با تدابیری که در طرح فهما « فرهنگ و هنر مساجد ایران » دیده شده است کانون ها می توانند براساس شرایط موجود کرونایی فعالیت های خود را انجام و در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.