آموزش اعتقادات با ابزار فرهنگ و هنر یک ضرورت است
آموزش اعتقادات با ابزار فرهنگ و هنر يک ضرورت است

آموزش اعتقادات با ابزار فرهنگ و هنر یک ضرورت است

معاون پشتيباني و توسعه منابع ستادکانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با بيان اين مطلب که مجموعه کانون هاي مساجد بايد به دنبال آموزش اعتقادات با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر باشد، عنوان کرد: براين اساس ما بايد متناسب با شرايط روز جامعه و اهداف موردنظر به دنبال روش هاي جديدي در حوزه فرهنگي باشيم در غيراين صورت حذف مي شويم.
شناسه خبر : 29816 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۰


به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما جلال ریزانه معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سه شنبه(۲ شهریور) در نشست با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان ضمن عرض تسلیت به دلیل مرگ ناگهانی مرحوم سید هادی میرتاج الدینی گفت: ذائقه نسل جوان نسبت به نسل های قبل دارای روحیات متفاوتی هستند و برهمین اساس پذیرش اعتقادات دینی برای اینه نسل نیز متفاوت است.

وی با بیان این مطلب که نسل جدید و سایر افراد جامعه از طریق محیط اجتماعی، یکسری آموزش ها و یادگیری ها را فرا می گیرند، خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی های نسل جدید، بی حوصله بودن آنها است و از طریق تکنولوژی های جدید بسیاری از اهم امورات خود را رفع می کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نوع آموزش، سرعت تغییرات محیطی، اعتقادپذیری و باورپذیری را از تفاوت های نسل گذشته و نسل جدید دانست، خاطرنشان کرد: مساجد دارای کارکردهای متفاوتی هستند و نباید مسجد را صرفا محل عبادت دانست و باید به سایر امور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرداخته شود.
ریزانه با بیان این مطلب که مجموعه کانون های مساجد باید به دنبال آموزش اعتقادات با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر باشد، عنوان کرد: براین اساس ما باید متناسب با شرایط روز جامعه و اهداف موردنظر به دنبال روش های جدیدی در حوزه فرهنگی باشیم در غیراین صورت حذف می شویم.
وی تصریح کرد: در مساجد و کانون ها باید متناسب با توان و ظرفیت خود به دنبال کارآفرینی و عرضه تولیدات خود باشند تا شاهد پیشرفت و بهبود وضعیت فرهنگی و اقتصادی باشیم.