آغاز به کار سومین رویداد ملی فهما با شعار (به توان مردم) در استان کرمان
آغاز به کار سومين رويداد ملي فهما با شعار (به توان مردم) در استان کرمان

آغاز به کار سومین رویداد ملی فهما با شعار (به توان مردم) در استان کرمان

حجت‌الاسلام گرجي با اشاره به آغاز سومين رويداد ملي فهما در استان کرمان اظهار کرد: اين رويداد ملي همزمان در سراسر کشور با محور شعار به توان مردم، در استان کرمان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 30524 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام گرجی سه شنبه صبح در نشست خبری سومین رویداد ملی فهما ضمن تسلیت ایام غم و اندوه اهل بیت ( س ) گفت: کار فرهنگی در امتداد حرکت امام حسین ( ع ) است و حرکت آن حضرت چیزی جز کار فرهنگی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تمام کارکردهای فرهنگی مربوط به امر به معروف و نهی منکر است، بیان داشت: کلید بصیرت، ژرف اندیشی و تفقه در معارف است و مقام معظم رهبری می فرماید: فرهنگ همانند هوا است که ضرورت فرهنگ را بیان می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که کار فرهنگی باید متناسب با شرایط زمان باشد، اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه که شاهد بمباران فرهنگی هستیم، جایگاه فعالین فرهنگی کجا است؟ باید بگونه ای فعالیت کرد که مخاطب به سمت ما گرایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب ارزیابی فعالیت ها می شود چراکه فعالیت ها باید متناسب با شرایط موجود باشد، عنوان کرد: کانون های مساجد نیز در بستر فضای مجازی فعالیت های مختلفی را اجرا می کند و از جمله این فعالیت ها  در ایام اربعین، برگزاری دو مسابقه کتابخوانی با عنوان « ما ملت امام حسینیم »، است.

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که از دیگر برنامه ها برگزاری طرح ملی کوثر رسالت است که به مدت دو روز برگزار می شود، اظهار داشت: این دوره در دو بخش مادران قرآنی و تربیت مربی قرآنی برگزار می شود.

وی با اشاره به رویداد ملی فهما، خاطرنشان کرد: امسال سومین دوره این طرح برگزار می شود که شعار آن « به توان مردم » است، از طرف دیگر در فعالیت های فرهنگی یک نقصی که داشتیم، این است که برنامه ها در سطح محله برگزار می شد درنتیجه کار خیر باید معرفی شود و رویداد فهما در همین راستا حرکت می کند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که جذب حداکثری مخاطب به مسجد، فعال سازی فرهنگی محله، حضور موثر مخاطب در فضای مجازی و افزایش تولیدات فرهنگی از جمله اهداف طرح ملی فهما است، اضافه کرد: از ۱۶ مرداد تا ۳۰ آذر مرحله اول فعالیت ها ی کانون ها بارگذاری می شود و از ۱ دی ماه تا ۳ بهمن ارزیابی فعالیت ها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی اعضای کانون ها، برگزاری مسابقات الکترونیکی و انجام فعالیت های خودجوش از جمله شاخص های طرح ملی فهما است، بیان داشت: ۲۳ شهریور تکریم مادر شهید صدقی را داشتیم که با حضور آنلاین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کانون های مساحد کشور برگزار شد.

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که یکسری ویژه برنامه ها نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد برگزار می شود، ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب، طرح شنبه های کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری یادمان دفاع مقدس، معرفی وصیتنامه و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله فعالیت های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی فهما ۱۴۰۰ در ۳ شبستان و ۱۲ رواق برگزار می شود، عنوان کرد: فعالیت کانون های مساجد با محوریت مردم و برنامه ریزی ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار می شود.