نشست کتابخوان با معرفی کتاب «اردوگاه اطفال» در کرمان
نشست کتابخوان با معرفي کتاب «اردوگاه اطفال» در کرمان

نشست کتابخوان با معرفی کتاب «اردوگاه اطفال» در کرمان

همزمان با هفته دفاع مقدس نشست کتابخوان با معرفي کتاب«اردوگاه اطفال» در کانون فرهنگي هنري الجواد مسجد حضرت سيدالشهداء کرمان و با حضور نويسنده کتاب برگزار شد.
شناسه خبر : 30687 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما)از کرمان، همزمان با هفته دفاع مقدس نشست کتابخوان با معرفی کتاب«اردوگاه اطفال» در کانون فرهنگی هنری الجواد مسجد حضرت سیدالشهداء کرمان و با حضور نویسنده کتاب برگزار شد.


در این نشست که امام جماعت و جمعی از اعضای کانون مسجد حضور داشتند؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به آیه «فلینظر الانسان الی طعامه» اظهار کرد: انسان جدای از غذای بدن باید به غذای روح خود نیز اهمیت بدهد.


وی با بیان اینکه دانایی با بینایی ارزش پیدا می کند و با این توصیه که هر کتابی هم خواندنی نیست؛ تصریح کرد: فلسفه حضور ما در این نشست این است تا لنگ لنگان قدمی به سمت مقصد برداریم.


.
در ادامه حجت الاسلام حیدریان، امام جماعت مسجد سیدالشهداء با اشاره به پاسداشت کتاب واینکه طرح هفتگی شنبه های باکتاب پیشرفت خوبی داشته و برای مردم انگیزه ایجاد کرده، افزود: این طرح راهگشا بوده و مردم از آن استفاده کردند.
.
احمد یوسف زاده هم با اشاره به اینکه «اردوگاه اطفال ادامه «آن بیبست و سه نفر» است؛ افزود: هنوز که هنوز است » بحث بر سر این است چرا بچه ها را به جبهه می بردند در حالیکه آنان خود داوطلب بودند.


نویسنده کتاب اردوگاه اطفال گفت: وقتی دشمن حیله گر به وطن و خانه ما حمله می کند در چنین موقعیتی همه اعضا خانه مورد تهاجم هستند و دفاع می کنند.


وی اظهار کرد: آن بیست و سه نفر و نوجوانان دیگری که اسیر دشمن شدند اما هیچگاه تن به ذلت ندادند و من در اردوگاه اطفال سعی کردم ماجراهای طنز اسارت را هم بنویسم.


 یوسف زاده با تأکید بر اینکه برای آنکه کتابخوان و نویسنده حرفه ای بشویم باید با کتاب دوست شد و کتابخوانی را نهادینه کرد؛ افزود: مسجدی ها باید باشگاه کتابخوانی تأسیس کنند که اگر فقط روزی یک ربع کتاب هم خوانده شود سالی چند رمان می شود خواند.


گفتنی است، در شنبه های با کتاب این هفته، «شاید پیش از اذان صبح» از همین نویسنده درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مدیرستادکانون های مساجد کرمان از محل گلزار شهدای کرمان معرفی شد.