اربعین نماد منتظران حضرت بقیه الله(عج)است
اربعين نماد منتظران حضرت بقيه الله(عج)است

اربعین نماد منتظران حضرت بقیه الله(عج)است

حجت الاسلام والمسلمين دکتر عارفي، اربعين را نماد منتظران حضرت بقيت الله(عج) دانست و اظهار کرد: رواياتي که مي گويد امام زمان در دوران ظهور، خود را به نام امام حسين عليه السلام معرفي مي کند يعني نام حسين{آن زمان} معروف و جهاني شده و بهتر از حسين نامي وجود ندارد.
شناسه خبر : 30691 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۵۲

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ حجت الاسلام دکتر علی عارفی، یکشنبه(4 مهر) در سلسله وبینارهای اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد، ویژه استان کرمان گفت: اربعین در فرهنگ دینی ما دارای مفهوم ویژه ای است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آیه« و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر...» افزود: وقتی موسی علیه السلام برای طور سینا مأمور شد تا بتواند تورات عظیم را دریافت کند ابتدا 30 روز مشخص شد اما بعد 10 روز اضافه شد و تبدیل به 40 شب یعنی یک اربعین شد.
وی با بیان اینکه این یعنی یک دوره تربیتی و تهذیبی باید اتفاق بیفتد تا لیاقت دریافت وحی را داشته باشد؛ اظهار کرد: فرهنگ اربعین در بین عرفا به عنوان یک دوره تربیتی و تهذیب نفس برای رسیدن به کمالات مطرح است.
دکتر عارفی سپس گفت:اما حرکت اهل بیت از روز عاشورا شروع شد و تا 40 روز این دوره فرهنگی و تربیتی اهل بیت توسط امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب شکل گرفت و جنگ نرم منظم علیه بنی امیه بود اما رهبری آن به عهده حضرت زینب بود تا مقام امامت امام سجادعلیه السلام لو نرود و آن حضرت را به شهادت نرسانند لذا این مأموریت خطیر را حضرت زینب به زیبایی انجام دادند.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با این توضیح که این حرکت باید در اربعین کامل می شد؛ افزود: درباره هیچیک از معصومین اربعین نداریم و اربعین مخصوص امام حسین علیه السلام است که برکات اربعین در روایات آمده و اینکه حضرت بقیت الله الاعظم علیه السلام روز ظهور خود را به نام امام حسین معرفی می کند یعنی جهان قبل از ظهور باید نام حسین را بشناسد.
حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه امروز اربعین مقدمات ظهور را فراهم می کند؛ به جمعیت عُظمای قبل از کرونا و نیز منتظر ماندن دهها هزار نفر در این شرایط سخت در پشت مرزها برای شرکت در اربعین اشاره و تصریح کرد: اربعین، یک میثاق و میقاتی برای ملاقات یاران امام عصر است.
وی ادامه داد: در این وجه زیبا و همگانی یکی از افتخارات ما این است که اربعین توسط حاج قاسم و محور مقاومت شکل گرفت و اولین کاروانی که منظم از کشورهای مختلف به اربعین رفتند توسط سپاه قدس و محور مقاومت به رهبری حاج قاسم انجام شد و امروز اربعین محور تظاهر تمام عیار محور مقاومت و منتظران حضرت بقیت الله در کربلای معلی است.
دکتر عارفی، اربعین را نماد منتظران حضرت بقیت الله دانست و اظهار کرد: روایاتی که می گوید امام زمان در دوران ظهور، خود را به نام امام حسین علیه السلام معرفی می کند یعنی نام حسین{آن زمان} معروف و جهانی شده و بهتر از حسین نامی وجود ندارد.
وی در پایان تصریح کرد: اربعین در حقیقت امروز تظاهر جهانی و حرکت سیاسی، عبادی و فرهنگی برای مقدمات ظهور است که ان شاء الله هر چه زودتر اتفاق بیفتد.