پیاده روی اربعین موجب وحدت ادیان جهان می شود
پياده روي اربعين موجب وحدت اديان جهان مي شود

پیاده روی اربعین موجب وحدت ادیان جهان می شود

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: پياده روي اربعين که بزرگ ترين اجتماع مذهبي جهان است، در مرحله اول قدرت نمايي دين اسلام را نشان مي دهد از طرف ديگر شاهد هستيم که از فرق و اديان مختلف در اين راهپيمايي شرکت مي کند که خود پيام وحدت اديان را به جهانيان صادر مي کند.
شناسه خبر : 30692 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۱۰

 به گزارش ستادادتباطات رسانه ای (فهما)ازکرمان مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان گفت: پیاده روی اربعین که بزرگ ترین اجتماع مذهبی جهان است، در مرحله اول قدرت نمایی دین اسلام را نشان می دهد از طرف دیگر شاهد هستیم که از فرق و ادیان مختلف در این راهپیمایی شرکت می کند که خود پیام وحدت ادیان را به جهانیان صادر می کند.

حجت الاسلام مصطفی گرجی افزود: حادث شدن واقعه عاشورا را می توان از زوایای مختلفی نگریست و درس های مهم و قابل توجهی در آن نهفته است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی قیام امام حسین علیه السلام، احیای دین مبین اسلام بود، بیان داشت: افرادی که در مقابل آن حضرت ایستاده بودند، همگی اهل نماز و تهجد بودند اما چه شد که در مقابل فرزند دختر رسول خدا ایستادند و و حادثه عاشورا را رقم زدند؟

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که حلقه مفقوده دشمنان امام حسین علیه السلام بصیرت بود که نتوانستند حق از باطل را تشخیص دهند، خاطرنشان کرد: در شرایط امروزی جامعه نیز قطع یقین شاهد جنگ نرم و فرهنگی هستیم، ضرورت شناخت و بصیرت افزایی اهمیت آن دوچندان می شود.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر که شاهد پیاده روی در ایام اربعین حسینی هستیم، دارای ظرفیت های فراوان و پیام های مهمی است که باید با بصیرت به آن توجه کرد، اضافه کرد: پیاده روی اربعین که بزرگ ترین اجتماع مذهبی جهان است، در مرحله اول قدرت نمایی دین اسلام را نشان می دهد از طرف دیگر شاهد هستیم که از فرق و ادیان مختلف در این راهپیمایی شرکت می کند که خود پیام وحدت ادیان را به جهانیان صادر می کند.

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان کرمان نیز با دارا بودن 650 کانون و ظرفیت نیروی انسانی دغدغه مند در ایام اربعین اقدام به برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مختلفی کرده است، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه هایی ایام اربعین می توان به برگزاری وبینار استانی با موضوع اربعین حسینی، پیاده روی نمادین کانون های مساجد به طرف گلزار شهدا، برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت اربعین حسینی و استفاده از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه با موضوع اربعین می توان اشاره کرد.