استراتژی کانون های مساجد مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری ترسیم شده است
استراتژي کانون هاي مساجد مبتني بر بيانات مقام معظم رهبري ترسيم شده است

استراتژی کانون های مساجد مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری ترسیم شده است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان کرمان گفت: بيانات مقام معظم رهبري در سال 91 درواقع به عنوان نقشه راه و استراتژي ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد محسوب مي شود که بر اساس آن فعاليت ها برنامه ريزي و اجرا مي شود.
شناسه خبر : 31051 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۴


به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ازکرمان حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالروز بیانات مقام معظم رهبری « 19 مهر » درخصوص کانون های مساجد، افزود: بیانات معظم له در سال 91 درواقع به عنوان نقشه راه و استراتژی ستاد هماهنگی کانون های مساجد محسوب می شود که بر اساس آن فعالیت ها برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی بیان داشت: یکی از مطالب مقام معظم رهبری مربوط به همکاری بسیج جهت فعال کردن کانون های مساجد است که خوشبختانه در این زمینه فعالیت های خوبی انجام شده است و البته انتظار می رود این همکاری پر رنگ تر شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان عنوان کرد: هماهنگی میان ارکان مسجد یکی دیگر از نکاتی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره شده است لذا در این زمینه باید انسجام و هماهنگی بیشتری حادث شود تا بتوانیم به هدف مشترک که احیای مسجد طراز اسلامی است، برسیم.

وی با اشاره به اینکه مخاطب شناسی و شناخت نیاز جوان نیز از یکی دیگر از نکات مهم مطرح شده در بیان مقام معظم رهبری است که برای جذب و ارتباط با جوانان باید به آن توجه جدی کرد، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای مهم در زمینه شناخت ذائقه نسل جوان، مطالعه کتاب است که خوشبختانه کانون های مساجد به آن اهتمام ویژه ای دارد  و در برنامه ها و فعالیت های مختلف کانون، بحث ترویج فرهنگ مطالعه تاکید شده است.

حجت الاسلام مصطفی گرجی تصریح کرد: در بحث برقراری ارتباط با نسل جوان، نوع برخورد و نحوه ارتباط گیری نیز بسیار اهمیت دارد که این موضوع نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است و تلاش شده است این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که بر اساس سیاست گذاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد، سامانه بچه های مسجد جهت ثبت فعالیت های اعضای کانون راه اندازی شده است، تاکید براین است که دغدغه های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار بگیرد و موضوعاتی همچون کتاب و کتابخوانی، توجه به ذائقه و علاقه نوجوانان و جوانان مورد توجه قرار گرفته است.