بیانات رهبری درباره کانون های مساجد باید به عنوان یک سندبالادستی تلقی شود
بيانات رهبري درباره کانون هاي مساجد بايد به عنوان يک سندبالادستي تلقي شود

بیانات رهبری درباره کانون های مساجد باید به عنوان یک سندبالادستی تلقی شود

عليزاده با اشاره به فرمايشات امام خامنه اي درباره کانون هاي مساجد تصريح کرد: اين بيانات آنقدر کامل و جامع است که بايد آن را به عنوان سند بالادستي تلقي و از آن استفاده کرد و قطعاً در تدوين چشم انداز کانون ها بسيار مؤثر است.
شناسه خبر : 31107 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، بعد از ظهر سه شنبه(۲۰ مهر) در نشست با مدیر و کارکنان ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به مناسبت ایام سالروز فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ راجع به کانون های مساجد گفت: طی سال های اخیر گام های مؤثری در کانون های مساجد برداشته شده و شاهد اتفاقات خوبی در ستاد مرکزی و ستادهای استانی بودیم.
 
افزود: برنامه ریزی های خوب ستادکانون های مساجد منجر به حرکت کانون ها بر اساس چشم انداز و نگاه مثبت به آینده شده و اتفاقاتی که در بستر فهما بر اساس رقابت خوبی که شکل گرفته حاکی از چشم انداز روشن کانون ها است.
 
وی اظهار کرد: کانون های مساجد نقش مهمی در کشف و شناسایی استعدادهای فرهنگی برخاسته از مسجد و هم آموزش و پرورش هنرمندان مسجدی دارد.
 
علیزاده با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای درباره کانون های مساجد تصریح کرد: این بیانات آنقدر کامل و جامع است که باید آن را به عنوان سند بالادستی تلقی و از آن استفاده کرد و قطعاً در تدوین چشم انداز کانون ها بسیار مؤثر است.
 
وی با تأکید بر اینکه این فرمایشات باید به عنوان سندبالادستی همواره مورد رجوع باشد و در مأموریت های ستاد کانون های مساجد مد نظر قرار بگیرد؛ افزود: چند کلید واژه مهم در این بیانات با محوریت امام جماعت مورد تأکید معظم له است از جمله همکاری ارکان درون مسجد که نکته حائز اهمیتی است و این هم افزایی به اتفاقات بهتر در درون مسجد کمک می کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: دغدغه همیشگی دیگر مقام معظم رهبری که هم در این بیانات و هم در بیانیه گام دوم نیز مورد توجه است، جوانان و نوجوانان هستند.
 
وی با بیان اینکه جذب و همراهی جوانان و نوجوانان در مسجد فارغ از اینکه ظاهر آنان چگونه است را نکته مهم دیگر بیانات رهبری در ۱۹ مهر خواند و افزود: این مسئله مورد توجه سردار سلیمانی نیز بود زیرا ایشان خود پیرو مکتب اسلام و امامین انقلاب بودند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مؤثری که کانون های مساجد برای بزرگداشت شهید سلیمانی در دو سال بعد از شهادت ایشان انجام دادند؛ تأکید کرد: کار مؤثر در جریان ترویج مکتب حاج قاسم باید مستمر، پویا و تأثیرگذار باشد.
 
وی در پایان یکی از شاخص ترین برنامه های کانون های مساجد طی سال های اخیر را برگزاری کنگره ملی پیامبر اعظم خواند.
 
حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم اظهار کرد: فرمایشات رهبری درباره کانون های مساجد حاکی از دغدغه مند بودن ایشان نسبت به حوزه فرهنگ و هنر است.
 
وی تأکید بر همکاری کانون های مساجد و بسیج در این بیانات را هم حاکی از اهمیت و ضروت کار تشکیلاتی در جامعه اسلامی دانست و گفت: فعالیت هایی که نشان از همکاری و همگرایی دارد انجام می شود.