اهل مسجد با سلامت نفس و دلسوزی در مقام رفع مشکلات فرهنگی اقدام کنند
اهل مسجد با سلامت نفس و دلسوزي در مقام رفع مشکلات فرهنگي اقدام کنند
مدیر ستاد فهما استان کرمان؛

اهل مسجد با سلامت نفس و دلسوزی در مقام رفع مشکلات فرهنگی اقدام کنند

حجت‌الاسلام و المسلمين گرجي با اشاره به اهميت حضور مستمر و فعاليت در عرصه فعاليت‌هاي ديني گفت: نفس و دلسوزي در مقام رفع مشکلات فرهنگي اقدام کنند.
شناسه خبر : 31147 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام «مصطفی گرجی» پنجشنبه(۲۲ مهر) در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی وهنری مساجد شهرستان راور با اشاره به اینکه  امروز در دنیا زمان و مکان بسیار مؤثر در حوزه فعالیت است؛ اظهار کرد: گذر زمان نوع فعالیت ها را در قالب ارائه متفاوت می کند و به قول شهید مطهری ممکن است کتابی در یک زمان هزاران نفر را به دیانت دعوت کند و همان کتاب در زمان دیگری ۱۰ هزار نفر را بی دین می کند پس باید شرایط را در نظر گرفت و فعالیت کرد.


مدیر ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: پس به تناسب زمان و نوع تقاضا باید عرضه کنیم و امروز مخاطب، مخاطب دیجیتال و هوشمند است که رتق و فتق امورات آنان در بستر فضای مجازی است لذا کسانی که دغدغه دین دارند و افسران جنگ نرم باید با اِشراف از این فضا وارد میدان شوند.


وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد سالها با یک فرم کار می کردند اما امروز نیاز به گونه دیگری است و مخاطبان ما چیز دیگری می خواهد، اظهار کرد: جذب و نگهداشت مخاطب مسجدی مهم است و فقط مجوز کانون کفایت نمی کند.


 حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه از همین مساجد بود که خیلی ها روی مین رفتند و شهید شدند و جانباز دادند و ما باید در ادامه همان مسیر کار کنیم؛ تصریح کرد: امروز جنگ، جنگ فیزیکی نیست.


وی با بیان اینکه شاید روزی صدا و شعاع کانون همان محله و یا فضای ۲۰۰ متری مسجد بود؛ گفت: اما امروز با فضای مجازی همه اهل محل می دانند پس همه دست اندرکاران مسجد باید دستی بر آتش فضای مجازی داشته باشند.


 حجت الاسلام گرجی با تأکید بر لزوم مدیریت بحران در فضای فرهنگی توسط مسجدی ها و تلاش برای ارائه کار تمیز فرهنگی که مطالبه مقام معظم رهبری است؛ خاطرنشان کرد: اتحاد باعث پیروزی میدان است.


وی تصریح کرد: قطعاً در فرآیند رشد و شکوفایی در جامعه اسلامی موانعی ایجاد می کنند که با همگرایی و همکاری و با تضارب آراء می توانیم آن را برطرف کنیم.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ما باید آنقدر توانایی و ظرفیت داشته باشیم که تولید مخاطب کنیم و می توان با اخلاق و روی گشاده به راحتی جذب کنیم ما باید عیب های هم را با سلامت نفس و دلسوزی تمام رفع کنیم.


وی با استناد به آیات ۱۵۹ سوره آل عمران و ۴ سوره قلم بر لزوم حُسن خلق در فعالیت های فرهنگی و بهره گیری از دانایی در این زمینه تاکید کرد.