کانون های مساجد باید با شناخت صحیح کار فرهنگی، پاسخگوی نیاز فکری نوجوانان باشند
کانون هاي مساجد بايد با شناخت صحيح کار فرهنگي، پاسخگوي نياز فکري نوجوانان باشند

کانون های مساجد باید با شناخت صحیح کار فرهنگی، پاسخگوی نیاز فکری نوجوانان باشند

مديرستادهماهنگي و نظارت بر کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان با تأکيد بر لزوم بروزرساني شيوه و نوع فعاليت هاي فرهنگي در مساجد، گفت: اگر ما چيزي براي ارائه به جوان و نوجوان مان نداشته باشيم، ديگران(دشمن) اين محتوا را به او مي دهند.
شناسه خبر : 31462 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

به گزارش به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، سه شنبه شب(۴ آبان) در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کرمان با تأکید بر لزوم بروزرسانی شیوه و نوع فعالیت های فرهنگی در مساجد، اظهار کرد: امروز دیگر کارهای ۱۰ سال پیش پاسخگو نیست.

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان افزود: باور کنید عضو گروه های مختلف بودن و بازارسال یک سری مطالب تکراری{در پیام رسان های مختلف} کار فرهنگی نیست.

وی با اشاره به خلأ کار فرهنگی که نوجوان را درگیر خود کند؛ تأکید کرد: باید به این سلاح مجهز شویم زیرا فقط دلسوزی و دردمندی بدون دانایی جوابگوی حوزه فرهنگ و هنر مقدس مسجد نیست و این را بدانیم که ما{مجموعه های فرهنگی} در تقابل با هم نیستیم بلکه قصد ما تکامل یکدیگر است.

حجت الاسلام گرجی اهمیت هوش محیطی را یادآور شد و با بیان اینکه این موضوع باید نسبت به محله ای که در آن فعالیت می کنیم؛ جدی گرفته شود؛ خاطرنشان کرد: تولید محتوای ما باید ارزش صادرات برون مرزی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر ما چیزی برای ارائه به جوان و نوجوان مان نداشته باشیم، دیگران(دشمن) این محتوا را به او می دهند؛ تأکید کرد: مسجد محله شما باید برای کل کشور برنامه داشته باشد.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان خاطرنشان کرد: اصلاً می توانید نذر کنید در میدان فعالیت های فرهنگی و هنری با دانایی و دردمندی و دینداری حضور داشته باشید.

شایان ذکراست در این مراسم که همراه با آموزش و توجیه سومین رویداد ملی فهما بود از کانون های برتر طرح ملی ایران قوی سال ۹۹؛ تعداد ی از پیشکسوتان کانون های مساجد استان، نفر اول مسابقات کشوری قرآن مدهامتان هم تجلیل شد.