قوی و امین بودن دو صفت لازم برای ورود به میدان فرهنگ
قوي و امين بودن دو صفت لازم براي ورود به ميدان فرهنگ
مدیر ستاد فهما استان کرمان؛

قوی و امین بودن دو صفت لازم برای ورود به میدان فرهنگ

حجت الاسلام گرجي گفت: کسي که در اين برهه اين دو صفت را ندارد نبايد به وسط ميدان(فرهنگ) بيايد زيرا واقعاً مشکلات فراواني پيش روي ما است گرچه مشکلات هم با همفکري و همگرايي قابل حل است.
شناسه خبر : 31769 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، پنجشنبه(۱۳ آبان) در نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولین محلی و تجلیل از برترین های کشوری فهما در سال ۹۹، برگزار شد؛ گفت: همه نهادهای جانمایی شده در شورای فرهنگ عمومی- که ابتکارات نظام است- هدفمند بوده است.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان همچنین ۱۳ آبان را یادآور شجاعت هایی از جامعه اسلامی دانست که به دلیل باورها و اعتقادات، حرکت های عظیمی را ساری و جاری کرده و یادآوری این روزها را هم باعث ارج نهادن دانست و هم راه را برای آینده باز می کند.


وی در ادامه با بیان اینکه در برهه ای از زمان قرار گرفتیم که کار را به لحاظ فرهنگی سخت کرده؛ اظهار کرد: این که در جرگه انقلابی ها و دینی ها قرار بگیریم خوب است اما باید بدانیم ادامه راه سخت است زیرا در فرآیند این حرکت دشمنان هم کار می کنند.


حجت الاسلام گرجی با تاکید بر اینکه هر چه انقلاب جلوتر آمده، کار سخت تر شده و ما باید به تناسب روزگار پویاتر شویم؛ تصریح کرد: با مخاطب چندگانه ای مواجه هستیم که کار را سخت می کند لذا متولیان فرهنگ علاوه بر دغدغه مندی، نیازمند نیازمند دانش افزایی هستند.


وی با اشاره به اینکه دختران حضرت شعیب، حضرت موسی را به دو صفت"قوی" و "امین" برای پدر خود توصیف کردند؛ گفت: کسی که در این برهه این دو صفت را ندارد نباید وسط میدان(فرهنگ) بیاید زیرا واقعاً مشکلات فراوانی پیش روی ما است که البته مشکلات هم با همفکری و همگرایی حل می شود.


مدیرستادکانون های مساجد استان کرمان با بیان اینکه در بدترین شرایط هم که باشیم اما با فرمایشات مقام معظم رهبری همه انرژی می گیریم و امیدوار می شویم؛ تصریح کرد: ما بر باورهای دینی تکیه زدیم.


وی در ادامه به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد، آتش به اختیار بودن و کار تمیز فرهنگی، اشاره کرد و با بیان اینکه همه آنچه را که برای آن وزارت خانه تعریف کردیم روزگاری در مسجد رتق و فتق می شد؛ تصریح کرد: ما باید برای فعالیت های فرهنگی خود، مصرف خارجی هم درست کار کنیم.


حجت الاسلام گرجی در پایان با تاکید بر اینکه حضور فعال، سالم و اثر گذار در فضای مجازی باید مورد نظر متولیان فرهنگ واقع شود؛ به ظرفیت های فرهنگی، نیروهای خلاق و کانون های مساجد موفق رفسنجان هم اشاره کرد.