نگاه مسجدمحوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نویدبخش اخبار خوبی برای کانون های مساجد است
نگاه مسجدمحوري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نويدبخش اخبار خوبي براي کانون هاي مساجد است

نگاه مسجدمحوری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نویدبخش اخبار خوبی برای کانون های مساجد است

مديرستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان گفت: سخنان اخير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص مساجد نويدبخش اخبار خوبي است و خود وي عِرق و علاقه به مسجد دارد و پرورش يافته مسجد است.
شناسه خبر : 31962 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، در ادامه سفرهای شهرستانی خود برای حضور در میان مدیران کانون های مساجد، به اتفاق تعدادی از نیروهای ستادکانون های مساجد استان به شرق استان سفر کرد.
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ابتدا به شهرستان بم رفت و با حضور در منزل محمد جزینی از جانبازان دوران دفاع مقدس، از وی در قالب طرح سه شنبه های تکریم تجلیل کرد.
وی سپس با حجت الاسلام علی آبادی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بم دیدار و گفتگو کرد و سپس در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهر حضور یافت و مطالبی به تفصیل بیان کرد.
حجت الاسلام گرجی با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه «هر کسی که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست» ابتدا به مسئله معیشت به عنوان دغدغه جاری جامعه اشاره و تصریح کرد: اگر معیشت مردم درست نشود مابقی امور نیز درست نمی شود هرچند که هر فرد در پرداختن به امور معیشتی نیز نباید دچار افراط و تفریط شود.
وی جدای از معیشت توجه به نیازهای روحی و روانی افراد به ویژه کسانی که با کانون های مساجد در ارتباط هستند را مورد تأکید قرار داد و با تأکید بر اینکه امام جماعت مسجد باید رسالت خود را به خوبی انجام دهد؛ گفت: امام جماعتی که صرفاً به امور مناسکی توجه می کند نگهبان خوبی برای مسجد نیست.
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان یکی از دلایل پدیدآمدن آسیب های اجتماعی در جامعه را ناکارآمدی بخشی از فرهنگ عنوان کرد و افزود: مساجد باید کار جدید، تمیز و هنری به مخاطب ارائه بدهند که این نیاز امروز جامعه ما است.
وی با تأکید بر اینکه متولیان امور فرهنگی به ویژه کانون های مساجد باید آینده پژوهی داشته باشند؛ اظهار کرد: گرچه مسائل مالی دغدغه بزرگی است اما می توان از ظرفیت محله و خیرین در این راستا بهره برد.
حجت الاسلام گرجی در پایان خاطرنشان کرد: سخنان اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نویدبخش اخبار خوبی است و خود وی عِرق و علاقه به مسجد دارد و پرورش یافته مسجد است.
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان سپس به شهرستان ریگان رفت و در جمع مدیران کانون های مساجد با قدردانی از فعالیت های انجام شده برای رفع آسیب های اجتماعی بیان کرد: امروز کمپین های مردمی که در رفع آسیب هایی چون اعتیاد، طلاق، بیکاری و... فعالیت می کنند به مراتب موفق تر از سازمان های دولتی با بودجه های عریض و طویل هستند.
وی گفت: فعالیت کانون های مساجد در این زمینه دلی است زیرا مدیران کانون ها نه بیمه هستند و نه حقوقی دریافت می کنند.
مقصد بعدی حجت الاسلام گرجی و همکاران در سفر به شرق استان، فهرج و نرماشیر است.
بر اساس این گزارش ، شرق استان کرمان 141 کانون فرهنگی هنری دارد که از این تعداد در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر به ترتیب 29، 66،31،25 کانون مستقر است .