کانون‌های مساجد با نمازگزاران و سایر اهل محل ارتباط داشته باشند
کانون‌هاي مساجد با نمازگزاران و ساير اهل محل ارتباط داشته باشند

کانون‌های مساجد با نمازگزاران و سایر اهل محل ارتباط داشته باشند

حجت‌الاسلام گرجي با اشاره به اهميت استمرار گستره فعاليتي کانون‌هاي مساجد با مردم گفت: کانون‌هاي مساجد با نمازگزاران و ساير اهل محل ارتباط داشته باشند.
شناسه خبر : 32660 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام مصطفی گرجی، دوشنبه(8 آذر) در حاشیه سفر به شهرستان انار به منظور دیدار با مسئولین جهت هماهنگی برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در دی ماه سال جاری، از حضور داوطلبانه مسئولین انار برای میزبانی از این رویداد قدردانی کرد.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از پس خوانش آیات قرآن به فهم عمیق قرآن رسید.

وی با اشاره به آیه ۸۲ سوره اسراء اظهار کرد: مؤمن به قرآن بودن صرف احترام ظاهری و بوسیدن قرآن نیست که باید گزاره های آسمانی در ساحت های فردی و اجتماعی جامعه اسلامی ظهور و بروز داشته باشد زیرا ظالمین گاهاً کسانی هستند که اتفاقاً با قرآن هستند اما گفته ها و اعمال آنان خلاف قرآن کریم است.

 حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه جامعه ای رستگار است که ادبیات قرآن بر آن حاکم باشد؛ استفاده از آموزه های قرآن را در واکسینه کردن جامعه در برابر آسیب های اجتماعی راهگشا خواند.

وی در ادامه خاظرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در دل محلات می توانند اتفاقاتی رقم بزنند و باید با اهالی مسجد حشر و نشر داشته باشند و آسیب ها و فرصت های محله احصا کنند.

مدیرستاد کانون های مساجد استان کرمان با تأکید بر اینکه کانون مسجد باید با نمازگزار و غیرنمازگرار محله ارتباط داشته باشد؛ افزود: ما باید از مخاطب شروع کنیم تا به هدف برسیم نه اینکه مخاطب را کنار بگذاریم و راه خودمان را برویم.