ارسال 18 تُن گوشت قربانی از گلزار شهدای کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان
ارسال 18 تُن گوشت قرباني از گلزار شهداي کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان
با همکاری ستاد فهما کرمان و در دومین مرحله توزیع قربانی ماه ربیع‌الثانی؛

ارسال 18 تُن گوشت قربانی از گلزار شهدای کرمان به مناطق زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان

دومين مرحله قرباني ماه ربيع الثاني توسط مؤسسه حضرت خديجه(س) استان قم و برنامه تلويزيوني سمت خدا، 18 تُن گوشت گوسفند از گلزار شهداي کرمان و از جوار مزار سردار دل ها به مناطق زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان ارسال شد.
شناسه خبر : 32838 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان، «علی حسین پور»، پنجشنبه(۱۱ آذر) در حاشیه ارسال ۱۸ تن گوشت قربانی به مناطق زلزله زده استان های خوزستان و هرمزگان گفت: این اقدام با تأسی به جمله خود حاج قاسم در سیل خوزستان(بهار ۹۸) است که گفتند امروز دفاع از حرم، کمک به این مردم است.


معاون مؤسسه خیریه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم افزود: برنامه قربانی اول ماه قمری حدود دو سال و نیم است که به همت خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا و این مؤسسه انجام و به همت بچه های مسجد در کانون‌های مساجد در سراسر کشور بین نیازمندان توزیع می‌شود.


وی افزود: در دو ماه اخیر در مناطق زلزله‌زده خوزستان و اندیکا حدود 5 تا 6 هزار خانوار آسب دیدند و در هرمزگان نیز در منطقه فین مردم دچار مشکل شدند که در برنامه‌ای مقرر شد این بخش از قربانی به این دو مکان زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان اختصاص پیدا کند.


 حسین‌پور علت حضور در گلزار شهدای کرمان و ارسال قربانی‌ها از این مکان را هم و غم سردار دل‌ها در کمک به نیازمندان دانست و اظهار کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد از سردار اِذن بگیریم و از این مکان قربانی‌ها به مناطق مد نظر ارسال شود.


وی تصریح کرد: 18 تن گوشت گوسفند در این مرحله از قربانی به صورت بسته‌های یک و نیم و دو کیلویی بسته‌بندی شده که به مناطق اعزام می‌شود.


 معاون مؤسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه این برنامه از سال 98 شروع شده است؛ افزود: تاکنون 600 هزار خانوار از این بسته‌ها برخوردار شدند که ارزش ریالی آن حدود 126 میلیارد تومان بوده است.


 وی خاطرنشان کرد: هر ماه حدود 2 هزار و 500 تا 8 هزار رأس گوسفند قربانی به نیابت از خیرین و به نیت سلامتی امام زمان (عج) و سلامتی خانواده و نیت کمک به نیازمندان انجام می شود