افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در آستان مقدس امامزاده صالح انار
افتتاحيه پانزدهمين دوره مسابقات مدهامتان در آستان مقدس امامزاده صالح انار

افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان در آستان مقدس امامزاده صالح انار

همزمان با روز فرهنگي انار و در آستانه ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) آيين افتتاح پانزدهمين دوره مسابقات مدهامتان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) شهرستان انار برگزار شد.
شناسه خبر : 33119 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۳۵

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما) از کرمان، آیین افتتاح پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امروز پنجشنبه ۱۸ آذرماه به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان انارو با حضور مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجداستان ، فرماندار،مردم ومسئولان شهرستان ومدیران کانون های مساجد شهرستان درآستان مقدس امامزاده صالح انار برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک میلاد زینب کبری(س) با بیان اینکه زندگی به خودی خود زشت و زیبا نیست و ما انسان‌ها هستیم که به زندگی قدر و ارزش می‌دهیم، تصریح کرد: اگر کسی از زندگی شکوه دارد باید گفت این دنیا همان زندگی است که زینب کبری(س) در آن نفس می‌کشید. به هر میزان آدمی جان خود را متبرک و در محضر اولیا خدا شاگردی کند در حوزه ذهن و زبان و رفتار از زرق و برق دنیا دور می‌شوند.


مدیر ستاد فهما استان کرمان با بیان اینکه خداوند قرآن را بر قلب حضرت محمد(ص) نازل کرد تا براساس وحی الهی و کلام الهی مردم را تربیت کند، افزود: کسانی که خود را شاگرد دائم‌الحضور قرآن دانستند و به قرآن و پیامبر ایمان آورده و براساس این اعتقاد ذهن و زبانشان را تربیت کردند قطعا در حوزه رفتار نیز متواضع و متعادل شدند.


گرجی ادامه داد: زینب کبری(س) شاگرد دائم‌الحضور قرآن بود. امامان ما قرآن ناطقی هستند که بر اساس قرآن صامت تربیت کردند و زینب کبری(س) نتیجه تربیت قرآنی است و امروز هدف و قصد ما از گرد آمدن در چنین محافلی رونق جریان تربیت قرآنی است. زینب(س) از آنجایی که تربیتش تربیت انسانی و معلمش قرآن بود براساس اصول اصیل انسانی رفتار کرد.


وی با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات، بیان کرد: به هر میزان که آدمی جان خود را به اصول اصیل انسانی متبرک کند بالا خواهد رفت و زینب کبری(س) با صبر و شکیبایی، مهربانی و پرستاری از خود به عنوان یک اسوه حسنه ماندگار شد.


مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه پنج سال است که جریان قرآنی مدهامتان به میزبانی شهرستان انار برگزار می‌شود، عشق و علاقه و مفاهمه مردم انار را به قرآن تبریک گفت و افزود: هدف از تلاش‌هایی که در جریان برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان انار انجام می‌شود این است که تمام خانه‌های ما تبدیل به قرآن خانه شوند و جریان فرهنگ قرآنی از شهرستان انار به عنوان سوغات به شهرستان‌های دیگر برده شود.


وی در پایان با تبریک افتتاح پنجمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در شهرستان انار، بیان کرد: امیدواریم به مدد ارادت و عشق و علاقه‌ای که به خاندان اهل‌بیت(ع) داریم در حوزه ذهن، زبان و رفتار بتوانیم گامی در مسیر آنچه که خداوند فرموده است برداریم.