فهما؛ زیست‌بوم فعالیت بچه‌های مسجد به تناسب توانمندی، استعداد و امکانات خود آنها است
فهما؛ زيست‌بوم فعاليت بچه‌هاي مسجد به تناسب توانمندي، استعداد و امکانات خود آنها است

فهما؛ زیست‌بوم فعالیت بچه‌های مسجد به تناسب توانمندی، استعداد و امکانات خود آنها است

طاهريان با اشاره به فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بر اساس سامانه بچه هاي مسجد گفت: هر کس به اقتضاي توانمندي، استعداد و امکانات خود مي تواند در اين زيست بوم وارد شود.
شناسه خبر : 33315 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ مرتضی طاهریان، سه شنبه(۲۳ آذر) در ارتباط تصویری با ستاد کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بر اساس سامانه بچه های مسجد گفت: هر کس به اقتضای توانمندی، استعداد و امکانات خود می تواند در این زمین وارد شود.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه هر  هر کانون به اقتضای توانمندی خود در این زیست بوم وارد و اطلاعات خود را ثبت می کند؛ افزود: در سامانه فهما با میزان فعالیت و تراکنش  کانون ها سر و کار داریم پس موضوع را ثقیل و دشوار برای خود و دیگران جلوه ندهیم بلکه آسان سازی کنیم.


وی بر لزوم همراهی کانون ها و شبکه رابطین استان با ستاد مرکزی فهما تاکید کرد و با مرور گزارش عملکرد شهرستان های استان کرمان در سامانه بچه های مسجد، خواستار بهره گیری از ظرفیت های نهفته برای ارتقا فعالیت کانون ها شد.


طاهریان همچنین به فعال شدن بخش فعالیت های آزاد و خودجوش در سامانه بچه های مسجد اشاره کرد و تمرکز استان کرمان در این بخش را با توجه به حدود ۶۶۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان کم دانست.
وی ادامه داد: بچه های مسجدی در خیلی از حوزه ها کار می کنند که می توانند آن را در رواق های تعریف شده در سامانه فهما ثبت کنند.


معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از مجموع تلاش های ستاد کانون های مساجد استان کرمان قدردانی کرد.


وی خاطرنشان کرد: کرمان از گذشته تا کنون به دلیل جایگاه رفیعی که در ایران اسلامی داشته و با مردمان عزیز و سرداران و شهدا و ایثارگرانش همواره درخشیده است اما با نام و یاد سردار رشید اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از پیش می درخشد.


گفتنی است در ابتدای این وبینار، تعدادی از کارشناسان ستاد کانون های مساجد استان کرمان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص فعالیت بچه های مسجد در سامانه مربوطه پرداختند‌