مسابقات مدهامّتان گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است
مسابقات مدهامّتان گامي در راستاي ترويج فرهنگ قرآني است

مسابقات مدهامّتان گامی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است

حجت‌الاسلام گرجي، ضمن تقدير از برپايي شانزدهمين دوره از مسابقات قرآني مدهامّتان در شهرستان انار اظهار کرد: اين مسابقات گامي در راستاي ترويج فرهنگ قراني در جامعه است.
شناسه خبر : 34169 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام مصطفی گرجی، پنجشنبه شب (16 دی) در محفل (شبی با شهدا در محضر قرآن) از سری برنامه های اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان که در جوار آستان مقدس امامزاده محمدصالح برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی گفت: آن شهید از ورای ارادت به قرآن و خاندان پیامبر به چنین جایگاه والایی رسید.

مدیر ستاد فهما استان کرمان با اشاره به رویداد قرآنی مدهامتان آن را رقابتی سالم به منظور جریان‌سازی حوزه فرهنگ قرآنی توصیف کرد و گفت: جامعه ای که موضوعات فرهنگی اجتماعی آن بر اساس مباحث قرآنی باشد قطعاً جامعه آرامی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ارادت به ساحت قرآن در ساحت رفتاری فرد نیز نمایان باشد، به بخشی از آموزه‌های اخلاقی سوره «حجرات» اشاره کرد و افزود: این موارد نسخه درمانی در زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه ورای خواندن قرآن، نیاز به فهم عمیق آن داریم، تصریح کرد: افراد بسیاری بودند و هستند که قرآن را تلاوت کردند اما در ورای این خواندن قرآن فهم و درکی وجود نداشت، این در حالی است که فهم قرآن منجر به ایجاد آرامش در زندگی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید در دل و باور و رفتار ما در پای خدای عالم باشد؛ امام حسین (ع) در روز عاشورا حمد و ثنا و شکر الهی را به جا آورد و کسانی که تأسی به یاد و نام و رفتار سیدالشهدا کردند ماندگار شدند که شهید سلیمانی این گونه زیست و به شهادت رسید.