ارتباط و انس جامعه با قرآن منجر به رفع مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود
ارتباط و انس جامعه با قرآن منجر به رفع مشکلات فردي و اجتماعي مي‌شود
امام جمعه شهرستان انار؛

ارتباط و انس جامعه با قرآن منجر به رفع مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام منتظري در جريان برگزاري آيين اختتاميه شانزدهمين دوره مسابقات قرآن مدهامتان، بر لزوم انس و ارتباط جامعه با قرآن تاکيد کرد و گفت: اين رويکرد منجر به رفع بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي مي‌شود.
شناسه خبر : 34177 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام حسین منتظری، جمعه (17 دی) در آیین اختتامیه شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان طی سخنانی اظهار کرد: جامعه بشری نیاز به یاد و ذکر خدا دارد به ویژه قرآن که آثار فراوانی دارد.


امام جمعه شهرستان انار در ادامه تأثیر قرآن بر موفقیت انسان را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) که فرمود: «حکایت بشر و قرآن، حکایت زمین خشکیده و باران است....» افزود:  مقام معظم رهبری راه حل همه مصائب بشر را در ارتباط با قرآن می داند؛ لذا هر قدر با قرآن بیشتر آشنا شویم مشکلات کمتر خواهد شد و راه حل همه مشکلات رفتن به سوی معارف قرآنی است.


وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی تحولی در زمینه آموزش قرآن در جامعه ایجاد شد اما کافی نیست و باید گسترش یابد؛ همچنین با تأکید بر لزوم تأمین منابعی که مؤسسات قرآنی را پشتیبانی و حمایت کند؛ افزود: مؤسسات قرآنی بدون ادعا فعالیت می کنند و حتی مکان مختص به خود ندارند.


حجت الاسلام منتظری در ادامه وجود بیش از 120 حافظ کل قرآن کریم و صدها حافظ چند جزء در شهرستان انار را مساله مهم و افتخاربرانگیزی دانست.


این گزارش می افزاید: در ادامه «علی زهرودی»، فرماندار شهرستان انار نیز با بیان اینکه اهالی این شهرستان در عرصه قرآنی پیشگام است؛ اظهار کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از دور شدن از قرآن است و امروز برای ایمن نگه داشتن جامعه باید به قران متوسل شد.