شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در استان کرمان به کار خود پایان داد
شانزدهمين جشنواره قرآني مدهامّتان در استان کرمان به کار خود پايان داد

شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در استان کرمان به کار خود پایان داد

شانزدهمين جشنواره قرآني مدهامتان استان کرمان که از 18 آذر ماه آغازبه کار کرده بود، روز جمعه 17 دي ماه در شهرستان انار به کار خود پايان داد.
شناسه خبر : 34178 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان کرمان، شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان  که از18آذر ماه به مناسبت هفته فرهنگي شهرستان انار،  آغاز به کار کرده بود، امروز جمعه 17 دي ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.


بر پایه این گزارش، در این جشنواره شرکت کنندگان در بخش های اذان، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، ترتیل بزرگسالان، ترتیل نوجوانان و حفظ ۳۰ جزء مسابقه دادند و برترین ها در این رشته ها تجلیل شدند.


همچنین شرکت کنندگان از شهرستان های انار، نرماشیر، کرمان، بافت، راور، شهربابک، رفسنجان و بم در این رویداد حائز رتبه های برتر شدند.


حجت الاسلام «مصطفی گرجی» در آیین پایانی این جشنواره قرآنی در شهرستان انار طی سخنانی اظهار کرد: کسانی که مأنوس با قرآن می شوند دنیا و آخرت خود را خریده اند و به سعادت می رسند.


مدیر ستاد فهما استان کرمان ادامه داد: مخاطبان عصر حاضر مراقب باشند که فقط قرآن را مطالعه نکنند بلکه همراه با خواندن در آیات تأمل و تفکر داشته باشند.


وی تصریح کرد: قرآن به بشر می گوید به اصالت برگردید، کتاب خدا را پشت سر خودتان نگه ندارید، آنچه که دنبالش می گردید در قرآن آمده و قرن نجات دهنده بشریت است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۳۸۰ نفر در این جشنواره آثار خود را ارسال و شرکت کردند که پس از داوری ها ۱۲۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۸۰ نفر در جشنواره حضوری استانی مدهامتان راه یافتند