امام راحل برای تحقق حکومت اسلامی از همه خواسته‌های خود به عنوان یک انسان گذشت
امام راحل براي تحقق حکومت اسلامي از همه خواسته‌هاي خود به عنوان يک انسان گذشت
مدیر ستاد فهما استان کرمان؛

امام راحل برای تحقق حکومت اسلامی از همه خواسته‌های خود به عنوان یک انسان گذشت

حجت الاسلام گرجي گفت: امام خميني (ره) يک انسان بود با تمامي آرزوهاي يک انسان، اما در برابر همه اين خواسته‌ها ايستاد تا حکومت اسلامي را بنا کند.
شناسه خبر : 34848 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام مصطفی گرجی، در نشست تجلیل از مسئولین شهرستان انار به منظور میزبانی شایسته در برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات مدهامّتان؛ ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از سالروز ورود امام راحل به میهن به عنوان نماد پیروزی و دلاوری و شجاعت مردم ایران اسلامی یاد کرد و افزود: این روز را به عنوان عید تلقی می کنیم.

مدیر ستاد فهما استان کرمان افزود: امام خمینی (ره) به مثابه یک قدیس بود چراکه با همه عاطفه ها و امیال و آرزوهایی که هر انسانی به تبع غرائز دارد، هدایت کرد؛ رسیدن به یک هدف اعلی کار هر کسی نیست اما امام بر اساس تربیت دینی و قرآنی و بر اساس آن هدف اعلی که تربیت و ساختن انسان و ساختن جامعه است، گام برداشت.


وی ادامه داد: به همین منظور، امام(ره) با وجود همه آرزوها و امیال انسانی اما جایی دلش نلریزد و پایش نلغزید بلکه به دلیل رسیدن به آن آرمان بزرگ که حکومت اسلامی باشد خیلی از امیال و آرزوهای خود را مدیریت کرد.


حجت الاسلام گرجی خاطرنشان کرد: امام(ره)همچنین یک قهرمان بود؛ یعنی اینکه این انسان با تکیه بر انسانیت و اعتقاد و باور دینی و عِرق ملی اما در دل خود هیچ هراسی و نگرانی نداشت و تا پای جان ایستادگی و انقلابی را مدیریت کرد که تعبیر مولوی « ای رستخیز ناگهان، وی رحمت بی‌منتها/ ای آتشی افروخته در بیشه اندیشه‌ها» برازنده این حرکت زیبای امام است.


وی در ادامه شعار کلیدی انقلاب یعنی « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مورد اشاره قرار داد و هر یکی از این شعارها را به ترتیب گذار از در سیطره بودن برای رسیدن به استقلال و اینکه جامعه ای بر اساس اعتقادات و باورهای خود برای خودش تصمیم بگیرد؛ گذار از بردگی(در همه ساحت های سیاسی و فرهنگی یک اجتماع) برای رسیدن به آزادگی؛ گذار از استبداد برای جمهوریت که خودرأیی در جامعه دینی جایگاهی ندارد و گذر از نگاه غربی برای رسیدن به اسلامیت عنوان کرد.


مدیر ستاد فهما استان کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثابت کرد باید به جمهوریت و مردمی بودن اعتقاد و باور داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: با حرکت خوب انقلاب به جامعه ای رسیدیم که در مسیر یک حکومت اسلامی و دولت اسلامی است.


 وی در بخش دوم سخنانش با توجه به محوریت نشست؛ قرآن را میزان سنجش رفتار و گفتار یک جامعه دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی در همه شئونات اعم از اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و...قرآن را مربی خود می خواهد و حتی اگر می خواهد نظر سیاسی بدهد بر اساس قرآن نظر می دهد ضمن اینکه برای همه ساحت های فردی و اجتماعی زندگی نیز برنامه دارد.


حجت الاسلام گرجی جنبش و خیزش فرهنگی در عرصه های قرآنی را از وظایف متولیان دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای جنبش و خیزش فرهنگ قرآنی در جامعه دارند؛ اظهار کرد: این امر در کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت عنوان «رواق نور» در سامانه بچه های مسجد، برنامه های خوب و فاخری را دنبال می کند تا باعث انگیزش بیشتر بچه های قرآنی بشود.