شکوه مادری در چهل و سومین بهمن پیروزی/ تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در شهرستان انار
شکوه مادري در چهل و سومين بهمن پيروزي/ تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران در شهرستان انار
در شهرستان انار صورت پذیرفت؛

شکوه مادری در چهل و سومین بهمن پیروزی/ تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران در شهرستان انار

در راستاي اجراي فاز دوم طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با عنوان (شکوه مادري)، تني چند از خانواده شهدا و جانبازان در شهرستان انار تجليل شدند.
شناسه خبر : 34850 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: سال ۱۳۵۷ کشور ایران آبستن حوادثی بود که از پی آن تابلویی تمام نما از اوج مبارزات یک ملت علیه طاغوت زمان، در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش درآمد و ظهور انقلاب اسلامی یکی از مصادیق آیه شریفه «قل جاءالحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا» شد.


سال ۱۳۵۷ خاطرات تلخ و شیرین فراموش نشدنی زیادی را در خود جای داد که برای همیشه بر صفحات تاریخ ملت ایران نگاشته شد که برای نسل های بعد عبرت آموز و درس آموز؛ راهگشا و هدایت گر؛ الهام بخش و نویدبخش است.


 انقلاب اسلامی ایران، این معجزه قرن و این پیروزی بزرگ؛ هماره برخوردار از فدائیانی بوده که برای به ثمر نشستن و صیانت از آن، جان خویش را هدیه کردند.


در میان این فدائیان گاهی با خانواده هایی مواجه می شوی که ایثارگری ایشان حیرت انگیز است؛ خانواده شهید حسن قدیری تنها یکی از ایشان است؛ نوجوانی که وقتی صبح روز هشتم محرم سال ۵۷ پس از میل کردن صبحانه راهیِ تظاهرات ضدشاهنشاهی می شود خانواده هیچ ممانعتی نمی کند و وقتی هم دو ساعت بعد خبر شهادتش را می آورند باز خانواده خم به ابرو نمی آورد.


 گواه مدعای این رضایت قلبی خانواده، شهادت حاج جواد، پدر حسن در سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۱ در منطقه مهران است؛ کشاورزی که ابراهیم وار، اسماعیل خویش را فدای پیروزی انقلاب و خویشتن را فدای صیانت از انقلاب می کند.


تظاهرات سال ۵۷ در شهرستان انار و در خانواده قدیری تنها به شهادت حسن ختم نشد که پسر دایی حسن یعنی شهید محمود انارکی نیز در این تظاهرات به شهادت رسید و بعدها حسن انارکی برادر محمود و عموی آنان حاج جواد انارکی نیز در دوران دفاع مقدس شهید شد.


حاج جواد انارکی عموی محمود و دایی حسن نیز در این تظاهرات مورد اصابت گلوله مأمورین ژاندارمری وقت قرار گرفت و جانباز انقلاب شد.


در همین حادثه بود که غلامرضا قاسمی، آن بناکار ساده ای که به گفته خودش به فرمان امام راحل برای بیرون راندن شاه از کشور، در صف اول راهپیمایی حضور داشت نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جانباز انقلاب شد.


آنطور که غلامرضا تعریف می کند: مسجد صاحب الزمان قرار می گذاشتند که تظاهرات از کجا به کجا انجام شود؛ آن روز هم قرار بود از انار به سمت نوق باشد که سر و کله مأمورین ژاندارمری پیدا شد و چون نتوانستند مانع از ادامه تظاهرات شوند دست به اسلحله بردند و سه نفر(حسن قدیری، محمود انارکی و علی ندافیان) شهید و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.


اکنون در چهل و سومین فجر انقلاب، مدیرو جمعی از اعضای ستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان به اتفاق مسئولین شهرستان انار با حضور در منزل شهید و جانباز انقلاب ضمن قدردانی از مادر شهید حسن قدیری و همسر شهید حاج جواد قدیری در قالب طرح شکوه مادری، از جانباز انقلاب غلامرضا قاسمی نیز تجلیل می کنند.