ویژه برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان تشریح شد
ويژه برنامه‌هاي کميته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان کرمان تشريح شد

ویژه برنامه‌های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان تشریح شد

ويژه برنامه‌هاي مختلفي به مناسبت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با همکاري‌ دستگاه‌هاي عضو در کميته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان کرمان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 34869 تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۸

 به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: حجت الاسلام «مصطفی گرجی» مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در هر دوره و عصری، می‌توان ترجمه‌ای از رویدادهای گذشته داشته باشیم و گام دوم انقلاب ترجمه‌ای از انقلاب اسلامی در عصر جدید است، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب تبیین نگاه جدیدی جهت حرکت رو به رشد برای آینده انقلاب است.

وی با بیان این مطلب که گام دوم انقلاب یک نسخه درمانی است چرا که بر این اساس می‌توانیم آینده‌ای روشن را برای انقلاب اسلامی ترسیم کنیم، اظهار داشت: امسال نیز در دومین سالگرد بزرگ مرد جهان اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم و بر این اساس باید این مرد الهی را به عنوان یک الگو و پارادایم در جریان انقلاب اسلامی مورد توجه قرار بدهیم.


مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان دارای 659 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان است که براساس رسالت خود در قالب طرح ملی ایران قوی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: بر این اساس بستر فعالیت کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد و در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق اعضای کانون‌ها در حال فعالیت  برنامه‌های هنری و فرهنگی خود هستند.
 
وی با بیان این مطلب که ویژه برنامه‌های دهه مبارکه فجر در همه کانون‌ها با توجه به ظرفیت آنها برگزار می‌شود، بیان داشت: از جمله برنامه‌های شاخص می‌توان به جشنواره سرود سردار آسمانی اشاره کرد که به صورت ملی برگزار می‌شود.


 حجت الاسلام گرجی با اشاره به برگزاری سایر برنامه‌ها در دهه مبارکه فجر اظهار داشت: برگزاری طرح سه شنبه‌های تکریم با رنگ و بوی دهه فجر و تکریم از خانواده شهداء انقلاب، اجرای طرح شنبه‌های کتاب به موضوعات انقلابی و راه اندازی موکب‌های فرهنگی در سطح شهر کرمان از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام دهه مبارکه فجر برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های دهه مبارکه فجر را می‌توان به ارائه طرح تشکیل ستادهای مردمی مسجد و محله، ویژه برنامه‌های فجر  در ۱۰ مسجد پایلوت شهر کرمان، اکران فیلم‌های انقلاب در مساجد، برگزاری نشست‌های بصیرتی و توزیع سبد غذایی، برگزاری شب خاطره، نورافشانی، غبارروبی قبورشهداء ،تزیین وفضا سازی مساجد وبقاع متبرکه، تکثیر وتوزیع نرم افزار مطلع فجر با محتوا کلیپ هاوسرودهای انقلاب ،برگزاری نمایشگاههای مختلف انقلاب،  جنگ نرم، وعفاف وحجاب،  برگزاری ختم قران واهداء ثواب به روح بنیان گذارانقلاب وشهداء انقلاب اسلامی، برگزاری 15 ویژه برنامه در کانون های مساجد روستایی وعشایری سراسراستان،  برگزاری محافل قرآنی در مساجد ، بقاع متبرکه اشاره کرد.


 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان اظهار کرد: برنامه‌های مختلف دهه مبارکه فجر با همکاری‌های اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج محلات برگزار می‌شود.