دلاورمردان شهید کشور را با انتشار خاطرات‌شان به نسل جدید معرفی کنیم
دلاورمردان شهيد کشور را با انتشار خاطرات‌شان به نسل جديد معرفي کنيم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛

دلاورمردان شهید کشور را با انتشار خاطرات‌شان به نسل جدید معرفی کنیم

عليزاده، در جريان تجليل از مادر شهيد «حسين دامغاني» گفت: خانواده شهدا الگوي فرهنگي جامعه هستند و خاطرات شهدا بايد منتشر و به نسل امروز برسد.
شناسه خبر : 35046 تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان؛ ویژه برنامه «شکوه مادری» در طرح ملی سه شنبه های تکریم، سه شنبه(۱۹ بهمن) با دیدار و تجلیل از مادر شهید دانشجو و پاسدار «حسین دامغانی» از از شهدای عملیات لشکر ۴۱ ثارالله برگزار شد.


 در این دیدار، «محمدرضا علیزاده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، انقلاب را نتیجه و ثمره خون شهدا دانست و گفت: خانواده شهدا الگوی فرهنگی جامعه هستند و خاطرات شهدا باید منتشر و به نسل امروز برسد.


وی با اشاره به نقش ویژه شهدای اطلاعات عملیات در جنگ، تصریح کرد: رزمندگان اطلاعات عملیات جزو سرآمدهای لشکر ۴۱ ثارالله بودند.


علیزاده سپس از فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم علیه السلام شهرک افضلی پور به ویژه در بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و تدارک این دیدار قدردانی و نقش کانون های مساجد را مهم عنوان کرد.


وی همچنین فعالیت های دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان کرمان و اهتمام به انعکاس رویدادهای فرهنگی، دینی و مذهبی، حضور در صحنه و ... را قابل تقدیر دانست.


در ادامه حجت الاسلام «مصطفی گرجی»، با اشاره به نقش مهم تربیتی که مادران شهدا ایفا کردند؛ افزود: سه شنبه های تکریم بهانه ای برای ورود به خانه های کریم و بزرگ شهدا است.


وی با بیان اینکه ما با این دیدارها در واقع می خواهیم خودمان را به تعادل و توازن برسانیم؛ خاطر نشان کرد: مسجد؛ مأمن رزمندگان دروان دفاع مقدس و شهادت مایه افتخار آنان است.


 در بخش دیگری از این دیدار «غلامرضا نژاد شاهرخ آبادی»، مدیرمسئول کانون باقرالعلوم علیه السلام شهرک افضلی پور کرمان نیز گزارشی از فعالیت های این کانون در ایام قبل از کرونا و برگزاری اردوها و نشست های هفتگی انس با قرآن در محضر شهدا که اتفاقاً در سه شنبه های هر هفته برگزار شده است، ارایه کرد.


گفتنی است در پایان این دیدار از «زهرا کرمی»، مادر شهید حسین دامغانی تجلیل شد.