فهرج یکی از ۱۰ شهرستان شایسته «تقدیر ویژه» در رویداد ملی فهما معرفی شد
فهرج يکي از ۱۰ شهرستان شايسته «تقدير ويژه» در رويداد ملي فهما معرفي شد

فهرج یکی از ۱۰ شهرستان شایسته «تقدیر ویژه» در رویداد ملی فهما معرفی شد

شهرستان فهرج از استان کرمان به همراه ۹ شهرستان از ديگر استان ها در سومين رويداد ملي فهما به عنوان «شايسته تقدير ويژه» معرفي شد.
شناسه خبر : 35095 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۹


به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ امسال در رقابت ملی فهما ۱۴۰۰ در مرحله داوری استانی ۱۵ کانون فرهنگی هنری در رواق های ۱۲ گانه فهما به مرحله کشوری معرفی شدند.
کانون های قائم اختیارآباد کرمان و شهید محمدحسین زاده از انار در رواق نور؛ کانون های الزهرا رفسنجان و حضرت ولی عصر کرمان در رواق کتاب، کانون های حضرت رقیه نرماشیر و صاحب الزمان ارزوئیه در رواق رسانه و کانون های امام محمدباقرعلیه السلام کرمان، الجواد علیه السلام کرمان، ولی عصر عجل الله تعالی رفسنجان، شکوفه های انتظار راور، موعود بم، معراج راور، مکتب الشهداء کرمان، فاطمة المرضیه فهرج و فرات کوهبنان، به ترتیب در رواق های همدلی، دانش، ترنج، فیلم، سرود، نمایش، کارآفرینی و فن آوری ۱۵ کانونی هستند که به مرحله داوری کشوری راه یافتند.
از این میان کانون های فرهنگی هنری ولیعصر عجل الله تعالی و الزهرا سلام الله علیها از شهرستان رفسنجان در رواق های ترنج و کتاب به دور نهایی رقابت ملی فهما راه یافتند که نتایج آن هنوز اعلام نشده است اما شهرستان فهرج از استان کرمان به همراه ۹ شهرستان از دیگر استان ها به عنوان «شایسته تقدیر ویژه» اعلام شد.
برخی از ملاک های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ میزان فعالیت و عملکرد کانون های شهرستان در رواق‌های 12‌گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بوده است.
بر اساس این گزارش از میان  429 شهرستان مشارکت‌کننده در فهما 1400؛ 18 شهرستان درپنج سطح و بر اساس تعداد کانون‌های هر شهرستان به عنوان برتر کشور در رویداد ملی فهما 1400 که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شدند.
 گفتنی است، بنا به اعلام ستاد رسانه ای فهما  شبکه‌های رابطین برتر، کانون‌های شاخص کشور و استان های برگزیده مبتنی بر رواق‌های 12 گانه رویداد ملی فهما معرفی می شوند.