فاصله انداختن میان مسجد و جوانان از نقشه‌های دشمن است
فاصله انداختن ميان مسجد و جوانان از نقشه‌هاي دشمن است

فاصله انداختن میان مسجد و جوانان از نقشه‌های دشمن است

امام جمعه رفسنجان گفت: مساجد بايد کانون هنري، علمي و فرهنگي براي تبليغ فرهنگ غني اسلام باشد و دشمن اين کانون را شناخته و براي همين در حال بيرون کشيدن جوانان از مسجد است.
شناسه خبر : 35421 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۴

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما) از رفسنجان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری، دوشنبه (2 اسفند) در نشست تجلیل از رتبه های برتر کانون های مساجد در فهما 1400 با اشاره به کارهای ارزشمندی که در مساجد انجام می شود؛ تأکید کرد: مسجد نباید صرفاً برای دین و روضه و اخلاق باشد.


امام جمعه رفسنجان رسالت اصلی مسجد را رساندن پیام اسلام از طریق بیان و تبلیغ عنوان و تصریح کرد: برای بیان و تبلیغ باید از هنر اسفتاده کرد زیرا خداوند هم سخت ترین مسائل را با هنر تعلیم داده است از جمله زنده شدن مردگان را که در قالب هنر به حضرت ابراهیم نشان داد.


وی افزود: مساجد باید کانون هنری، علمی و فرهنگی برای تبلیغ فرهنگ غنی اسلام باشد و دشمن این کانون را شناخته و برای همین در حال بیرون کشیدن جوانان از مسجد است.


حجت الاسلام عسکری متذکر شد: اگر نگوییم مسجد ریشه در تاریخ تدین و دیانت بشر دارد و یا از زمان حضرت آدم با مسجد الحرام وجود داشته است؛ حداقل از زمان پیامبر اسلام با تأسیس مسجد قبا بوده است.


وی افزود: منافقین وقتی تأثیر مسجد را در بسیج مردم، هدایت آنان و در اذهان آنان دیدند در کنار مسجد قبا اقدام به تأسیس مسجد ضرار کردند که خداوند با نزول آیه ای از قرآن پیامبر را از ورود به این مسجد منع کرد زیرا مسجدی است که برای ضربه به مسلمین است و برای کمین آنان بنا نهاده شد.


امام جمعه رفسنجان مسجد را دارای جایگاه و پایگاهی روشن در نهضت رسول اکرم، پایگاه روشنگری در انقلاب اسلامی و کانونی برای بسیج و اعزام نیروها و هدایت مردم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد.


در این نشست که با حضور فرماندار، مدیرستادکانون های مساجد استان و... برگزار شد؛ از کانون های فرهنگی هنری الزهراء رفسنجان و ولی عصر روستای قاسم آباد تجلیل شد.