نماینده ولی فقیه در استان کرمان: کانون های مساجد یکی از مراکز مهم مأموریتی برای انتقال هنرمندانه موارد هدایتی قرآن هستند
نماينده ولي فقيه در استان کرمان: کانون هاي مساجد يکي از مراکز مهم مأموريتي براي انتقال هنرمندانه موارد هدايتي قرآن هستند

نماینده ولی فقیه در استان کرمان: کانون های مساجد یکی از مراکز مهم مأموریتی برای انتقال هنرمندانه موارد هدایتی قرآن هستند

امام جمعه کرمان گفت: موارد هدايتي قرآن بايد به زبان روز مطرح شود و نياز به هنرمندي خاصي دارد که کانون هاي مساجد مي توانند يکي از آن مراکز براي اين مأموريت باشند.
شناسه خبر : 35678 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۴


به گزارش ستادارتباطات رسانه ای(فهما) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(۱۴ اسفند) در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر و جمعی از اعضای ستاد کانون های مساجد استان با وی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد تأسیس کانون های مساجد؛ مسجد را مرکز تحول در تاریخ اسلام عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: مرکز خیلی از اتفاقاتی که در تاریخ برای خدمت رسانی به مردم رقم خورده، مسجد است یعنی مسجد تولیدات زیادی دارد و بعد از انقلاب هم با عناوین مختلف اعم از بسیج، کانون و... در مسجد کار می کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از کانون های اصلی انقلاب اسلامی ایران نیز مسجد است و مساجد توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند؛ همچنین مسجد را مأمن مردم در دوران مبارزه با طاغوت دانست و اظهار کرد: نمونه آن مسجد جامع کرمان، مسجد امام و مسجد قائم است که خود شاهد بودم چه اتفاقاتی افتاد.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است برای هدایت انسان در اسلام، قرآن از داستان ها و اتفاقاتی که در تاریخ بشر افتاده به خوبی استفاده کرده اما آن قسمتی که جنبه هدایتی آن قوی تر بوده را مطرح کرده تا بشر درس و عبرت بگیرد.
وی تأکید کرد: موارد هدایتی قرآن باید به زبان روز مطرح شود و نیاز به هنرمندی خاصی دارد که کانون های مساجد می توانند یکی از آن مراکز برای این مأموریت باشند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه کشورهایی که سابقه دینی ندارند و دین های خودساخته دارند اما همان را به نمایش می گذارند و برای آن یک سناریو و سیر تاریخی تعریف می کنند؛ اظهار کرد: این در حالی است که اسلام آن همه سوژه دارد و دهها مورد قرآنی دارد اما باید کسانی با زبان هنر اینها را برای مردم خوب بگویند.
وی تأکید کرد: کانون های مساجد می توانند از دل بچه های مسجد جریانی بوجود آورند که بتواند کارهای چنین بزرگی را حتی به صورت نمایشگاه در بیاورند و موارد بصری را بیش از سمعی دنبال کنند و حالا که هنر بر خلاف فرهنگ، مدعی کمتر دارد از این کمیِ مدعیِ هنر استفاده و تحولی ایجاد کنند