امام جمعه رابر: کارهای هنری برای رشد و نشر اسلام باید از کانون های مساجد سرچشمه بگیرد
امام جمعه رابر: کارهاي هنري براي رشد و نشر اسلام بايد از کانون هاي مساجد سرچشمه بگيرد

امام جمعه رابر: کارهای هنری برای رشد و نشر اسلام باید از کانون های مساجد سرچشمه بگیرد

حجت الاسلام عليدادي سليماني ضمن اشاره به اينکه تاسيس کانون فرهنگي وهنري مسجد کارارزشمندي است گفت: هر فعاليت وبرنامه اي که درقبال رشد اسلام ازطريق هنر ميسر است بايد ازطريق کانون فرهنگي وهنري مسجدانجام شود.
شناسه خبر : 35880 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۵

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما)از کرمان؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی، سه شنبه(۱۷ اسفند) در آیین افتتاح کانون فرهنگی هنری سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی به همراه گردهمایی مدیران کانون های مساجد شهرستان رابر که در مسجد جامع اهل بیت قنات ملک-زادگاه سردار دلها- برگزار شد؛ یاد ۳۵۰ شهید شهرستان رابر و در رأس آن سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت و مسجد را کانون پرورش انسان و دانشگاه انسان سازی دانست.
امام جمعه رابر افزود: زمانی که نبی مکرم اسلام، مسجد بنا کردند یکی از اهداف ایشان پرورش و تربیت انسان بود تا انسان فضائل اخلاقی را بیاموزد و از رذائل دوری کند و این یکی از فلسفه های مسجد است و اینکه می گوییم مسجد «کانون» است یعنی جمیع حرکاتی که در رشد انسانیت نقش دارد، مسجد محور آن باشد.
وی با برشمردن کارکردهای مسجد در صدر اسلام، اظهار کرد: فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسجد شروع می شد؛ مسجد خود مقر نظامی و مرکز تعلیم رزم نظامی نیروهای پیامبر بود؛ هم کلاس تفسیر قرآن و اخلاق و درس پیامبر و هم به تک تک جنبه های اجتماعی می پرداخت؛ هم بسیج عمومی برای نبی مکرم اسلام بود و هم دایره گسترده ای از افراد در سنین مختلف و به این ترتیب همه ابعاد اجتماعی در مسجد پرورش می یافت.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه الان همه این مراکز را از مسجد گرفتیم و نهادهای مختلف بوجود آوردیم؛ تصریح کرد: اگر مسجد محور شد وحدت و انسجام خاصی ایجاد می شود.
وی با تحسین کردن راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج، مرکز نیکوکاری و کانون فرهنگی هنری در مسجد، خاطرنشان کرد: هر کاری در قبال رشد و نشر اسلام از طریق هنر میسر است باید از کانون فرهنگی هنری مسجد سرچشمه بگیرد.
امام جمعه رابر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسجد جامع اهل بیت رابر توسط فرمانده لایق سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی پایه گذاری شده است؛ افزود: این مسجد چشم و چراغ مساجد است لذا باید توجه خاصی به کانون فرهنگی هنری در این مسجد می شد که امروز در روز میلاد امام سجادعلیه السلام افتتاح شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سنت حسنه درختکاری که امروز با محوریت بچه های مسجد انجام شد؛ تأکید کرد: حفظ درخت از درختکاری بالاتر است و درخت به عنوان موجود زنده باید آبیاری شود که این صرفاً به عهده شهرداری نیست و منابع طبیعی هم مسئولیت دارد و اساساً باید احساس مسئولیت همگانی در این زمینه باشد و موجود زنده را باید سیراب کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه کاشت درخت باید نقطه امیدی برای ما و مردم ایجاد کند؛ بر کاشت درختانی که با اقلیم منطقه سازگاری دارند تأکید کرد و گفت: گردو، محصول رابر است و درآمدزایی دارد و خوب است که در همه بلوارها این درخت کاشته شود که مردم از ثمره آن استفاده کنند همانگونه که درختان نخل، نماد شهرهای جنوبی استان است.