جذب مخاطب در کانون های مساجد نیاز به ابتکار و اقناع دارد
جذب مخاطب در کانون هاي مساجد نياز به ابتکار و اقناع دارد
استاندار کرمان:

جذب مخاطب در کانون های مساجد نیاز به ابتکار و اقناع دارد

زيني وند با بيان اينکه جذب مخاطب توسط کانون‌هاي مساجد نياز به ابتکار و اقناع دارد؛ گفت: فعاليت هاي جذاب و موفقي توسط کانون ها انجام شده است که بايد فراگير شود.
شناسه خبر : 35992 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۲

به گزارش ستادارتباطات رسانهای (فهما) از کرمان؛ علی زینی وند، عصر چهارشنبه(۱۸ اسفند) در دیدار با مدیرکل ارشاد و مدیر و جمعی از اعضای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تبریک سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ فلسفه شکل گیری این کانون ها را بسیار بجا خواند.
 
استاندار کرمان اهمیت کانون های مساجد به ویژه با توجه به عبور از ۴۰ سالگی انقلاب و ورود به گام دوم را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تغییری در رویکردها و نوسازی روندهای خود با توجه به اهداف، ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شاکله گام دوم و گروه های مخاطب کانون های مساجد، جوانان هستند؛ باید به گونه ای تربیت و آموزش شوند که با آرمان های اسلامی همخوانی داشته باشند و برای این امر، چه جایی بهتر از مسجد است.

زینی وند با تاکید بر اینکه کانون های مساجد باید تبدیل به محلی جذاب برای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری شوند و این بستگی به سلیقه گردانندگان آن دارد؛ تصریح کرد: هدف کانون های مساجد ایجاد جذبه است زیرا در جامعه با طیف متنوعی از انسان ها سر و کار دارد.

وی افزود: مسجد برای قشر مذهبی که خودبخود  جذبه دارد اما  هنر این است این ساختار مهم فرهنگی هنری، آن طیفی که خیلی با این ساختار آشنا نیست را هم جذب کند.

استاندار کرمان این امر را نیازمند ابتکار و اقناع دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که امروز در در یک میدان مبارزه سخت می خواهیم اقناع کنیم و افراد را به سمت ایده هایی که داریم، سوق داده و تشویق کنیم.

وی با اشاره به طرح جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری و تاکید معظم له در سال های اخیر بر اهمیت فضای مجازی؛ تصریح کرد: ایشان صحنه مبارزه را خیلی خوب تشخیص می دهند.

زینی وند با بیان اینکه کانون های مساجد در نقاط زیادی کارهای جذاب و موفقی دارند؛ خاطرنشان کرد: با این وجود و با توجه به اینکه کانون ها عمر نسبتاً طولانی دارند اما کارهای آنان فراگیر و در کف جامعه دیده نمی شود.

وی در پایان برای کمک به زمینه های شناسایی شده در کانون های مساجد استان اعلام آمادگی کرد.

در ابتدای این دیدار؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد کانون های مساجد استان و محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد گزارشی اجمالی از وضعیت کانون های مساجد شمال استان کرمان ارائه دادند.