اخلاق نیکو، میراث پیامبر اکرم (ص) برای متولیان فرهنگی جامعه در جذب افراد است
اخلاق نيکو، ميراث پيامبر اکرم (ص) براي متوليان فرهنگي جامعه در جذب افراد است

اخلاق نیکو، میراث پیامبر اکرم (ص) برای متولیان فرهنگی جامعه در جذب افراد است

مديرستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان کرمان گفت: يکي از ابزارهاي مهمي که آدم ها را به کمند مي کشد اخلاق است و در واقع اخلاق، ميراث پيامبر اکرم براي متوليان فرهنگي و هنري براي جذب افراد است.
شناسه خبر : 36701 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام مصطفی گرجی، در حاشیه بازدید از کانون فرهنگی هنری شهید احمد عبداللهی مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه گفت: پیامبر اکرم با وجود سختی های فراوان و بی مهری هایی که می دیدند اما مسیر هدایت مردم را هرگز عوض نکردند.

مدیر ستاد فهما استان کرمان افزود: آن حضرت دنبال بزنگاه ها برای هدایت افراد بودند؛ از جمله اینکه وقتی یکی از جوانان هر روز سر راه پیامبر به ایشان جسارت می کرد اما چند روز خبری از او نبود و وقتی گفتند مریض است، پیامبر به عیادت او رفتند.

وی اظهار کرد: یکی از ابزارهای مهمی که آدم ها را به کمند می کشد اخلاق است و در واقع اخلاق، میراث پیامبر اکرم برای متولیان فرهنگی و هنری برای جذب افراد است.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه اخلاق نیکو مانند مغناطیس، جاذبه ایجاد می کند؛ تصریح کرد: اگر چنین نبود و پیامبر غلیظ القلب بودند که همه از اطراف ایشان پراکنده می شدند و دیگر «یدخلون فی دین الله افواجا» اتفاق نمی افتاد.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر بومی سازی مهندسی فرهنگی و توجه به جغرافیایی که کار فرهنگی باید در آنجا انجام شود؛ افزود: پایش مستمر کارکردهای فرهنگی یکی دیگر از امور مهمی است که باید به آن توجه داشت زیرا بدون آن با یک چرخه معیوب مواجه هستیم.

مدیر ستاد فهما استان کرمانبا تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری باید جریان ساز باشند؛ نظام مند کردن فعالیت ها و وفاداری و تعهد سازمانی را هم مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید به تناسب تقاضا و رشد مخاطب عرضه شود؛ تصریح کرد: حرکت ائمه اطهار طی یک دوران ۲۵۰ ساله نیز اینگونه بوده است.

حجت الاسلام گرجی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: نذر و نیازهای مردم باید به روز شود و نیازهای فرهنگی نیز در نذورات دیده شود.