بازدید مدیر ستاد فهمای استان کرمان از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) محی‌آباد
بازديد مدير ستاد فهماي استان کرمان از کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان (عج) محي‌آباد

بازدید مدیر ستاد فهمای استان کرمان از کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) محی‌آباد

حجت‌الاسلام گرجي در بازديد از کانون فرهنگي و هنري صاحب الزمان (عج) شهر محي آباد بازديد به عمل آورد.
شناسه خبر : 37693 تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۲۲

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) ازکرمان: حجت الاسلام «مصطفی گرجی» پیش از ظهر دوشنبه دوم خردادماه در دیدار با امام جمعه شهر محی کرمان با اشاره به اینکه از آغاز تاریخ صدر اسلام تا عصر معاصر همواره مسجد محور فعالیت های مختلف بوده است، افزود: آغاز انقلاب اسلامی نیز با محوریت مسجد به عنوان پایگاه مردمی عاملی اثرگذار در پیروزی این انقلاب بوده است.


وی عنوان کرد: سازمان ها و دستگاه های فرهنگی مختلفی نیز پس از انقلاب در راستای احیای هرچه بیشتر مساجد طراز انقلاب اسلامی شکل گرفت که از ازجمله این ظرفیت ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به رسالت کانون های مساجد استان، افزود: مخاطب اصلی کانون های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان با هدف جذب قشر خاکستری است و در این راستا برنامه ها و فعالیت های مختلفی برای این کانون ها تعریف شده است.


وی اظهار داشت: در چند سال اخیر نیز تغییرات در فرایند انجام فعالیت های کانون ها رخ داده است که این تغییرات متناسب با شرایط روز جامعه و ذائقه مخاطب تعریف شده است لذا براین اساس طرح ملی « فهما » تعریف شده است.


حجت الاسلام گرجی با اشاره به کارکرد طرح ملی فهما، اظهار داشت: طرح فهما که مخفف ( فرهنگ و هنر مساجد ایران ) است اعضای کانون ها در یک رقابت سالم فعالیت های میدانی خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت و  به ازای ثبت هر فعالیت امتیازی دریافت و کانون ها متناسب با تعداد امتیاز سرانه دریافت می کنند.


وی با بیان این مطلب که تنها کتابخانه شهر محی اباد در درون کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان واقع در مسجد جامع قرار دارد، عنوان کرد: ضرورت دارد این کتابخانه ساماندهی شود و در یک مکان مناسب استقرار پیدا کرده و فعالیت های کتابخانه ای خود را به شکل بهتری ادامه بدهند.
گفتنی است مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان از کانون و کتابخانه صاحب الزمان بازدید کردند.