کانون‌های مساجد بازوان ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان‌ها هستند
کانون‌هاي مساجد بازوان ادارات فرهنگ و ارشاداسلامي شهرستان‌ها هستند

کانون‌های مساجد بازوان ادارات فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان‌ها هستند

رکن آبادي، در جلسه شوراي هماهنگي کانون‌هاي مساجد شهرستان فهرج گفت: کانون‌هاي مساجد بازوان ادارات فرهنگ
وارشاداسلامي شهرستان ها هستند.
شناسه خبر : 38360 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از استان کرمان: سجاد رکن آبادی، شنبه(۲۸خرداد) در جلسه شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان که با حضور مدیرستاد کانون های مساجد استان برگزار شد؛ راجع به جایگاه مسجد سخن گفت و افزود: مسجد ماهیت فرهنگی دارد و یکی از اقشار فعال در مسجد، کانون های فرهنگی هنری هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فهرج نقش مدیران کانون های مساجد با توجه به ارتباطی که با قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان دارند در اطلاع رسانی نسبت به دستاوردهای نظام و در موضوعاتی چون جهاد تبیین و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن مؤثر خواند.

وی در ادامه به درخشش کانون های مساجد شهرستان فهرج در رویداد ملی فهما 1400 اشاره و اظهار کرد: کانون ها بی ادعا و جهادی و بدون حقوق فعالیت می کنند و در شهرستان 32 کانون فرهنگی هنری مسجد وجود دارد.

رکن آبادی، کانون های مساجد را بازوان اداره ارشاد دانست و اظهار کرد: از سیاست های کاری  بنده، واگذاری برنامه های فرهنگی هنری و قرآنی به کانون های مساجد با همکاری شوراها و دهیاری ها است.

وی افزود: کانون ها مشکلاتی هم دارند از جمله فرسودگی و یا فقدان سیستم رایانه است.

در ادامه این نشست دیگر اعضای شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فهرج از جمله اوقاف، بسیج و آموزش و پرورش نکاتی بیان کردند از جمله اینکه برنامه های بسیج با رویکرد مسجدی محوری برای رسیدن به مسجد طراز انقلاب اسلامی دنبال می شود.

رضا رکن آبادی، رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان فهرج هم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که تمرکز آن بر قشر جوان است؛ این مسئله را باعث لزوم اهتمام بیشتر برای برنامه ریزی در خصوص این قشر عنوان کرد.

وی طرح مدرسه، مسجد و محله را نیز مورد حمایت آموزش و پرورش دانست.

این گزارش می افزاید:  40 درصد پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان فهرج در مساجد مستقر هستند و ساخت مساجد در شهرستان توسط بسیج سازندگی و گروه های جهادی دنبال می شود و بسیج با قدرت از کانون های مساجد شهرستان حمایت می کند.

 گفتنی است؛ 96 مسجد در بخش مرکزی و نگین کویر شهرستان فهرج وجود دارد و اوقاف سعی کرده از همه ارکان مسجد در هیئت امنا استفاده کند.