راه مقابله با تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی دشمن فعال کردن 24 ساعته مساجد است
راه مقابله با تهاجم بي‌رحمانه فرهنگي دشمن فعال کردن 24 ساعته مساجد است
امام جمعه فهرج:

راه مقابله با تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی دشمن فعال کردن 24 ساعته مساجد است

حجت‌الاسلام و المسلمين آقا ملايي اظهار کرد: وقتي هدف آماج حملات فرهنگي دشمن هستيم مسجد با اين وضع نمي تواند مقاومت کند زيرا اگر اين سنگر بخواهد در برابر تهاجم بيرحمانه فرهنگي دشمن مقاومت کند بايد 24 ساعته فعال باشد.
شناسه خبر : 38368 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از فهرج؛ حجت الاسلام «رضا آقاملایی»، شنبه(۲۸ خرداد) در جلسه شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان که با حضور مدیرستاد کانون های مساجد استان برگزار شد؛ با استفاده از روایات، اظهار کرد: در آخرالزمان، اهل مسجد از مشکلات و فتنه های روزگار در امان هستند و کسانی آسیب می بینند که از این سنگر بیرون هستند.

امام جمعه فهرج با بیان اینکه مسجد اما تا حدودی مظلوم واقع شده گرچه مسئولین و نهادها و گروه های مختلفی در آن فعالیت می کنند؛ افزود: اما هنوز با مسجد طراز انقلاب اسلامی که زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشد خیلی فاصله داریم و وظیفه ما این است برای این موضوع که یکی از اهداف مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در صدر اسلام مسجد در حقیقت محل حکومت بود و همه تصمیمات در مسجد اتخاذ می شد؛ گفت: وقتی ضرر کردیم که درب مسجد را فقط در اوقات نماز باز گذاشتیم و در مابقی اوقات آن را بستیم.

حجت الاسلام آقاملایی اینگونه استفاده از مسجد را مانع از نوآوری و خلاقیت و عدم استفاده از برکات مسجد دانست و تصریح کرد: در برخی از کشورهای اسلامی، مساجد 24 ساعته فعال است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم حضور بسیاری از نهادها در مسجد اما عملاٌ  فقط چند نفر در کنار امام جماعت هستند لذا دست اندرکاران امر، اول خود باید مقید به حضور در مسجد باشند.

امام جمعه فهرج از عدم فعالیت برخی کانون های فرهنگی هنری مساجد هم انتقاد کرد و افزود: وقتی هدف آماج حملات فرهنگی دشمن هستیم مسجد با این وضع نمی تواند مقاومت کند زیرا اگر این سنگر بخواهد در برابر تهاجم بیرحمانه دشمن مقاومت کند باید 24 ساعته فعال باشد.

وی ادامه داد: اگر توانستیم مسجد را در برابر تهاجم فرهنگی فعال کنیم، می توانیم این تهاجم را با قدرت شکست بدهیم اما اگر نه، ضرر می کنیم زیرا هر کجا منطقه ای پیشرفت کرده، مسجد فعالی آنجا بوده لذا باید با همت مضاعف و تلاش مضاعف این راه را با قدرت ادامه بدهید.