کانون‌های مساجد یکی از مؤثرترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شوند
کانون‌هاي مساجد يکي از مؤثرترين مراکز فرهنگي کشور محسوب مي‌شوند
فرماندار فهرج:

کانون‌های مساجد یکی از مؤثرترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شوند

سعيدنيا گفت: کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد يکي از مؤثرترين و وسيع‌ترين مراکز فرهنگي کشور است و در تنظيم نمايه شهرستان، بايد نقش کانون‌هاي مساجد ديده شود.
شناسه خبر : 38369 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از فهرج، حسین سعیدنیا، شنبه(۲۸خرداد) در جلسه شورای هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان که با حضور مدیرستاد کانون های مساجد استان برگزار شد؛ با اشاره به دغدغه های فرهنگی خود، گفت: اعتبارات چشمگیری در حوزه فرهنگی هنری گذاشتیم تا شهرستان جان بگیرد.

فرماندار فهرج با بیان اینکه جای کارهای فرهنگی را در شهرستان بسیار خالی دیدم و جلسات متعددی با روحانیت شهرستان و... داشتیم؛ افزود: جای حمایت مسئولین استانی نیز خالی است.

وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از مؤثریترین و وسیع ترین مراکز فرهنگی کشور دانست و با تأکید بر لزوم اهمیت دادن بیش از پیش به این مراکز و کار و تلاش برای آن؛ تصریح کرد: در تنظیم نمایه شهرستان، باید نقش کانون های مساجد دیده شود.

سعیدنیا خواستار حمایت ستادکانون های مساجد در بخش های مالی و اعتباری از این تشکل ها در شهرستان ها شد و افزود: کانون های مساجد کمترین نقش مالی را در برگزاری برنامه های مسجد دارند.

وی در خصوص برنامه های طرح اوقات فراغت هم با اشاره به حدود 9 هزار دانش آموز در شهرستان خواستار ملزومات مربوطه از جمله وسایل ورزشی و... توسط ستادکانون های مساجد استان شد.

 فرماندار فهرج با بیان اینکه انتظار از کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از این است؛ از عدم فعال بودن برخی از هیئت امنا هم انتقاد و تأکید کرد: پتانسیل شوراها و دهیاری ها را به سمت مساجد حرکت می دهیم و تقاضا داریم شوارها و دهیاران در برنامه های فرهنگی هنری روستا نقش داشته باشند.

وی تعداد 32 کانون مسجد در شهرستان با وجود 96 مسجد را آماری پایین دانست و گفت: در ساخت مساجد هم در مضیقه هستیم و جای اعتبارات خالی است و اگر مردم پای کار بیایند کارهای بیشتری می‌شود انجام داد.د.

سعیدنیا در پایان تأکید کرد: مساجد باید از حالت صرف برگزاری نماز، خارج شوند.