برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با شعار (مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی) در کانون‌های مساجد استان کرمان
برگزاري طرح غني‌سازي اوقات فراغت با شعار (مسجد، شوربندگي، نشاط زندگي) در کانون‌هاي مساجد استان کرمان

برگزاری طرح غنی‌سازی اوقات فراغت با شعار (مسجد، شوربندگی، نشاط زندگی) در کانون‌های مساجد استان کرمان

مدير ستاد فهماي استان کرمان با اشاره به نقش و اهميت فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد گفت: طرح غني‌سازي اوقات فراغت تابستان با هدف جذب کودکان و نوجوانان در سطح استان کرمان در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 39315 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی، شنبه(۲۵ تیر) در نشست خبری تابستانه های فهما ۱۴۰۱ به اهمیت عیدغدیر در گزاره های دینی اشاره و تصریح کرد: غدیر برآمده از وحی الهی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان ادامه داد: علاوه بر نشان دادن بزرگی غدیر، جامعه ای که متمسک به این مهم می شود باید آرام آرام به سمت ایده آل شدن در حوزه فردی و اجتماعی برود.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد کانون های مساجد استان در قالب رویداد فهما ۱۴۰۰ ضمن برشمردن برخی از این فعالیت ها به ویژه در زمینه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: معین رواق کشوری سرود در سومین رویداد سرود سردار آسمانی آسمانی هم بودیم.

حجت الاسلام گرجی جشنواره قرآن مدهامتان، طرح سه شنبه های تکریم با بیش از ۳۰۰ برنامه، کسب عنوان کمیته برتر مردمی ستاد دهه فجر توسط مساجد استان، کاشت نهال به یاد شهدا، کسب ۶ رتبه برتر و شایسته تقدیر در فهمای سال گذشته، طرح کوثر رسالت و... را هم مورد اشاره قرار داد.

وی اظهار کرد: در طرح ملی راهکار نیز در مجموع طی ۱۳ دوره  ۲۰ هزار و ۳۵۰ بسته یک و نیم کیلویی گوشت(از سوی برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه) و بسته های معیشتی و بهداشتی هم توسط کانون های مساجد توزیع شد.

وی در خصوص برنامه های اوقات فراغت یا عنوان تابستانه های فهما هم توضیح داد: این برنامه ها با شعار " مسجد؛ شور بندگی، نشاط زندگی" و با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی و...از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه برگزار می شود.

حجت الاسلام گرجی با بیان اينکه این برنامه ها به حدود ۷۰۰ کانون فرهنگی هنري مسجد در شمال استان ابلاغ می شود؛ تصریح کرد: بچه های مسجد باید در دو بخش سامانه ای و میدانی فعالیت کنند.

وی از پوشش بیمه ای شرکت کنندگان در طرح تابستانه فهما خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی با مدارس و نهادها از مدارس و مراکز علمی جوار مساجد نیز استفاده می کنیم.

حجت الاسلام گرجی در پایان بیان کرد: به کانون های مساجد تاکید شده هر کانون در یک زمینه تخصصی نیز فعالیت کند.