لازمه داشتن مسجد قوی و متناسب با نیازهای جامعه داشتن برنامه است
لازمه داشتن مسجد قوي و متناسب با نيازهاي جامعه داشتن برنامه است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:

لازمه داشتن مسجد قوی و متناسب با نیازهای جامعه داشتن برنامه است

حجت الاسلام عليدادي سليماني گفت: اگر مي‌خواهيم مسجد قوي باشد بايد متناسب با نيازهاي جامعه به ويژه نياز جوانان برنامه داشته باشد.
شناسه خبر : 39316 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۱

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای (فهما) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(۲۵ تیر) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و تجلیل از کانون های برگزیده رویداد فهما ۱۴۰۰ ضمن تبریک عیدغدیرخم گفت: مسجد در اسلام جایگاهی دارد و غالب کارهای حاکمیتی اعم از فرهنگی، بسیج مردم و رویکردهای فراوان دیگر در مسجد رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: اولین کانون فرهنگی که پیامبر پس از قدرت یافتن می سازد، مسجد است.

وی کارکرد مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان کانون تربیت و اخلاق و ادب و بصیرت و نیز جهت دهی درست مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: مسجد؛ محل اجتماع مسلمین است و تکرار نماز و مستحب موکد بودن این امر و متناسب با عملکرد و جایگاه مسجد همه پیام هایی دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه مساجد در انقلاب اسلامی خوش درخشیدند و نقش کم نظیری دارند؛ به کارکرد مساجد در دوران دفاع مقدس هم اشاره و تصریح کرد: در دوره فعلی هم مسجد می تواند کارکرد خیلی جدی داشته باشد گرچه متاسفانه یکی دو حرکت موازی با مساجد مطرح و تلاش شد نسل جوان را جذب غیرمسجد بکند که با روح مسجد و رسالت آن همخوانی ندارد و قابل دفاع نیست.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم مسجد قوی باشد باید متناسب با نیازهای جامعه به ویژه جوانان برنامه داشته باشد و یکی از رسالت های مهم کانون های مساجد این است نسل جوان مسجدی برای نظام تربیت کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: وقتی اتفاقی در سایه مسجد رقم خورد زلال و پاک است و هر چه برنامه مسجد قوی تر و محتوای آن محکم تر و برنامه آن به روزتر باشد برای جوانان جاذبه بیشتری دارد ضمن اینکه رقابت مومنانه در مسجد نیز نشاط می آورد.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد می توانند مرکز مستمری باشد که مسجدی ها را زیاد کنند؛ اظهار کرد: این نشست ها باید تبدیل به شورای سیاست گذاری شود تا سیاست هایی با برش استانی تصویب و اجرا کنیم.

امام جمعه کرمان گفت: جمعیت جوان مسجدی متناسب با ظرفیت مساجد نیست که باید فکری برای آن کرد.

پیش از وی محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ مسجدمحوری و محور قراردادن همه فعالیت های محلات در مساجد را باعث جذب بیشتر جوانان دانست.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر ‌کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز با اشاره به "تولید محتوا " و "کار تمیز فرهنگی" مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: این امر ما را مامور به رسالتی می کند زیرا ما در تولید مخاطب مشکل داریم و مخاطبان ما همان افراد سابق هستند.

وی در خصوص طرح تابستانه فهما ۱۴۰۱ هم توضیحاتی داد.

لازم به ذکراست درپایان جلسه از پوستراوقات فراغت تابستان کانون ها با حضور مسئولین رونمایی شد.