گردهمایی کتابداران کانون‌های مساجد کرمان برگزار شد
گردهمايي کتابداران کانون‌هاي مساجد کرمان برگزار شد

گردهمایی کتابداران کانون‌های مساجد کرمان برگزار شد

همزمان با سي‌اُمين هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران گردهمايي جمعي از کتابداران کانون‌هاي مساجد استان کرمان برگزار شد.
شناسه خبر : 42261 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ازاستان کرمان.همزمان با ۲۴ آبان، سالروز رحلت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی؛ گردهمایی کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی؛ حجت الاسلام مصطفی گرجی گفت: ۷۰ کتابخانه مخزن دار در مساجد وجود دارد که حرکت های خوبی و فاخری در این کتابخانه ها انجام شده است.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه مساجد باید کارهای جدید برای دهه هشتادی ها و دهه نودی ها در فضای مجازی منتشر کنند‌، افزود: در راستای تحقق این مساله باید از تولید محتوای قوی داشته باشیم.

بر پایه این گزارش : در ادامه این نشست؛ دو نفر از کتابداران گزارشی کوتاه از فعالیت کتابخانه کانون مسجدی که در آن حضور دارند به شرح ذیل ارایه کردند:

همچنین در ادامه «سید محمد میرزایی» گفت: کتابخانه شهید عزیزالله میرزایی توسط مادر شهید و در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع ساخته شده که بیش از ۴۲۰۰ جلد کتاب و بیش از ۵۰۰ نفر عضو دارد.

وی با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در این کانون اظهار کرد: بیمه کتابداران و حمایت ستاد کانون های مساجد دو موضوع مهمی است که متاسفانه در خصوص حمایت ستاد، آنگونه که باید انجام نمی شود‌.

سپس «افسانه خراسانی»، کتابدار کانون الجواد (ع) هم گزارشی از اجرای موفقیت آمیز طرح شنبه‌های با کتاب ارائه داد.

در ادامه این نشست «محسن روحی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کار کتابداران کانون های مساجد را حرکت خودجوش فرهنگی و یک جهاد توصیف و بیان کرد: همه این فعالیت ها باید بهانه ای برای جذب بیشتر به مسجد باشد که باید قدر توفیق خدمت به خانه خدا را بدانید.

درپایان گردهمایی نیز از تعدادی از کتابداران نمونه استان با اهدالوح تجلیل به عمل آمد.